Rädda haven!  aa

Engagera dig

Stöd WWF

Hjälp oss rädda haven!

Visste du att den största mångfalden av liv på jorden finns i havet? Livet på jorden började här, och haven förser oss med massor av livsviktiga resurser och mat. Vi på WWF arbetar hårt för att skydda de marina ekosystemen och de fantastiska arter som finns i haven från hot som överfiske, nedskräpning, klimatförändringar och föroreningar. Vi jobbar globalt, bland annat med att sätta press på politiker och andra beslutsfattare.

Nu under hösten kommer vi att fortsätta på förra årets framgångsrika kraftsamling för att rädda haven. Allt fler har börjat få upp ögonen för konsekvenserna av våra handlingar och börjat agera – lagar har skärpts och bättre skydd och skötsel av haven har blivit en angelägen fråga. Men det behöver hända mycket mer. Och det är bråttom.

Vi behöver ditt stöd för att fortsätta vårt arbete att rädda haven. Läs mer och bli Marinfadder!

Du kan även skänka en gåva via Swish till Världsnaturfonden WWF. Vårt Swishnummer är

901 9746.

Läs mer om hur du kommer igång med Swish här.
 Varmt tack för din gåva!

Barn

Foto:Anup Shah / WWF

Panda Planet – WWF för barn och unga

Låt barnen vara med och kämpa för djuren på ett roligt sätt! Ge bort ett VIP-medlemskap i Panda Planet – WWFs community för alla barn och unga som gillar djur och natur! Kika in i djurens värld, blogga, prata med andra djurintresserade barn, gör quiz och spännande miljövänliga uppdrag ...

Sajten är gratis. Men genom ett VIP-medlemskap stödjer barnet WWFs verksamhet.

Som tack får alla VIP-medlemmar bland annat diplom, ett mjukdjur och ett eget regnskogsträd på Borneo. I VIP-medlemskapet ingår även rabatt på flera djurparker och akvarier.

Välkommen!

Företag

Att företag ska vara en positiv och drivande kraft i kampen för hållbar utveckling är självklart för WWF. Därför samarbetar vi med företag och primärt inom tre huvudområden: Market transformation, vatten och klimat.

Företagssamarbeten

Ungdom

Om inte du så vem?

Det ska inte vara så svårt att göra skillnad. Morgondagen är ungdomens. Men samtidigt tas beslut av de som inte kommer leva då. Så ska det inte vara.
Ungas röster måste få större makt -  vilket är anledningen till att WWF Sweden Youth har skapats. Vi tror att alla människor kan hitta sitt unika sätt att göra skillnad.

Det här gör WWF

WWF finns i över 100 länder, har fler än fem miljoner supportar och driver tusentals projekt inom allt från tjuvjaktsbekämpning till klimatsmarta energilösningar.

Välkommen att läsa mer och engagera dig!

WWFs Håkan Wirtén tävlar i Postkodmiljonären!

Missa inte Postkodmiljonären i TV4 på fredag 22 september 19.30. Då tävlar WWFs Generalsekreterare Håkan Wirtén  vidare tillsammans med den kända komikern Anders Jansson för WWFs räkning. De pengar de vinner tillfaller WWFs viktiga projekt

Medlemstidningen WWF Eko

Panda Planet sida