Earth Hour 2017

Engagera dig

Stöd WWF

Vårt arbete är bara möjligt om vi tillsammans hjälps åt!

Som WWF Vän-medlem hjälper du oss att fortsätta vårt arbete för att skydda hotade djur, växter och naturområden här i Sverige och runt om i världen. Du bidrar till att vi kan bevara livsmiljöer och ekosystem, stoppa tjuvjakt och illegal handel med hotade arter och hejda skövlingen av tropikskogar och havsmiljöer.

Var med och gör skillnad i år – bli WWF Vän 2017

Nu kan du skänka en gåva via Swish till Världsnaturfonden WWF. Vårt Swishnummer är 901 9746.

Läs mer om hur du kommer igång med Swish här.
 Varmt tack för din gåva!

Barn

Foto:Anup Shah / WWF

Panda Planet – WWF för barn och unga

Låt barnen vara med och kämpa för djuren på ett roligt sätt! Ge bort ett VIP-medlemskap i Panda Planet – WWFs community för alla barn och unga som gillar djur och natur! Kika in i djurens värld, blogga, prata med andra djurintresserade barn, gör quiz och spännande miljövänliga uppdrag ...

Sajten är gratis. Men genom ett VIP-medlemskap stödjer barnet WWFs verksamhet.

Som tack får alla VIP-medlemmar bland annat diplom, ett mjukdjur och ett eget regnskogsträd på Borneo. I VIP-medlemskapet ingår även rabatt på flera djurparker och akvarier.

Välkommen!

Företag

Att företag ska vara en positiv och drivande kraft i kampen för hållbar utveckling är självklart för WWF. Därför samarbetar vi med företag och primärt inom tre huvudområden: Market transformation, vatten och klimat.

Företagssamarbeten

Ungdom

Världen är stor men du är större

Det ska inte vara så svårt att göra skillnad. Morgondagen är ungdomens. Men samtidigt tas beslut av de som inte kommer leva då. Så ska det inte vara.
Ungas röster måste få större makt -  vilket är anledningen till att WWFs ungdomsråd har skapats. Vi tror att alla människor kan hitta sitt unika sätt att göra skillnad.

Vad gör WWF?

WWF finns i över 100 länder, har fler än fem miljoner supportar och driver tusentals projekt inom allt från tjuvjaktsbekämpning till klimatsmarta energilösningar.

Välkommen att läsa mer och engagera dig!

Vi tackar dig!
WWF presenterar här en hel kavalkad av framgångar från år 2016. Allt med stöd av våra supportrar som gjort arbetet möjligt.
Allt detta har vi gjort

Smarta spisar sparar både skog och pengar

Följ med till byn Mabilioni i Tanzania där nya spisar på kort tid har minskat trycket på naturresurserna samtidigt som människors livsvillkor har förbättrats

Medlemstidningen WWF Eko