Vill ditt företag stödja WWF

Ditt företag kan stödja WWFs arbete genom att skänka en företagsgåva eller bli WWF Vänföretag. Klicka på respektive  webbanner nedan för mer information.

Företagssamarbeten för en levande planet

Att företag ska vara en positiv och drivande kraft i kampen för hållbar utveckling är självklart för WWF. Det är också självklart för oss att det bästa sättet att förändra marknader är att arbeta tillsammans med företag som förstår vikten och värdet att driva sin verksamhet på ett hållbart sätt och använda naturens resurser klokare. WWF arbetar tillsammans med företag primärt inom tre huvudområden: Hållbar produktion och konsumtion, Vatten samt Klimat.

Läs mer om ekonomin och planetens gränser

Hållbar produktion och konsumtion

Företagen använder en stor del av våra befintliga naturresurser för att producera det vi konsumenter efterfrågar. Men naturresurserna börjar bli en bristvara. WWF arbetar därför med stora företag och deras leverantörskedjor för att förändra hur viktiga globala råvaror produceras, bearbetas, konsumeras och finansieras..

Hur WWF förändrar marknader

Vatten

Tillgången på rent vatten på vår planet är begränsad och företagens vattenfotavtryck ökar ständigt. WWF arbetar med företag för att förbättra vattenanvändningen och säkerställa att mängden och kvaliteten är tillräcklig för lokalbefolkning, företag och ekosystem.

WWFs vattenguide för företag

WWFs vattenriskrapport

WWFs verktyg för företagens vattenrisker

Klimat

WWF arbetar hårt både med projekt och påverkansarbete för att bromsa den globala uppvärmningen. Att samarbeta med företag är en stor del av den totala lösningen på klimatfrågan. Läs mer i länkarna nedan.

Science Based Targets - Verktyg för att sätta forskningsbaserade utsläppsmål

Climate Savers - WWFs företagsnätverk för en fossilfri framtid

Climate Solver - WWFs portal för klimatsmarta innovationer

Samarbetspartners som WWF arbetar med idag

Senast uppdaterad 2016-09-20

WWFs samarbetspartners

Prenumerera på WWFs One Planet Buisness Nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev nedan. Då får du ta del av våra spännande nyheter om hur vi samarbetar med företag, våra partnerskap, om våra aktuella evenemang och nyheter.

* Namn:
* Företag/organisation:
* E-post:
Titel:
* Fyll i säkerhetskoden nedan:

One Planet Business

Är ni ett medvetet företag som vill samarbeta, kontakta oss.

foretag@wwf.se