Vill ditt företag stödja WWF

Ditt företag kan stödja WWFs arbete genom att skänka en företagsgåva eller bli WWF Vänföretag. Klicka på respektive  webbanner nedan för mer information.

WWF och PostNord samarbetar för hållbara städer

Intäkterna från PostNords välgörenhetsfrimärke går till Världsnaturfonden WWF och deras klimatarbete för hållbara städer.

– Att intäkterna från det första gemensamma välgörenhetsfrimärket går till Världsnaturfonden WWF och ett aktivt miljöarbete känns mycket bra. Inom PostNord tar vi hållbarhet på allvar och arbetar kontinuerligt på att minimera den inverkan som vår verksamhet har på miljön, säger Håkan Ericsson, VD och koncernchef PostNord

PostNord har ett ambitiöst miljömål, att minska verksamhetens koldioxidutsläpp med 40 procent mellan år 2009 och 2020.  Målet ska bland annat uppnås genom effektiviseringar i transportkedjan och investeringar i bränslesnåla fordon. PostNord arbetar kontinuerligt med att byta ut fordon till mer miljöeffektiva alternativ tillexempel fler elfordon och fylla bilarna så mycket som möjligt för att optimera rutterna - för att bara nämna några åtgärder.

– Vi är väldigt glada över samarbetet med PostNord och stödet till WWF:s klimatarbete för hållbara städer. Det betyder mycket att kunna göra gemensam sak med viktiga samhällsaktörer för att ställa om till ett hållbart samhälle inom planetens gränser. Vår förhoppning är att PostNords åtaganden, inte minst för att minska koldioxidutsläppen i företagets fordonsflotta, kommer att inspirera andra att följa efter, säger Håkan Wirtén, generalsekreterare på Världsnaturfonden WWF.

Välgörenhetsfrimärkena har samma design i Sverige och Danmark. I Sverige säljs de i häften om tio frimärken för 80 kronor, varav 10 kronor går till Världsnaturfonden WWF.

PostNord

PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. Koncernen hade 2014 en omsättning på 40 miljarder SEK och 38.000 medarbetare. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss gärna på www.postnord.com

Senast uppdaterad 2016-03-29

WWFs samarbetspartners

Välgörenhetsfrimärken

Kontakta oss för mer information om våra företagssamarbeten.

foretag@wwf.se