Hjälp oss rädda haven

Visste du att den största mångfalden av liv på jorden finns i havet? Livet på jorden började här, och haven förser oss med massor av livsviktiga resurser och mat.

Vi på WWF arbetar hårt för att skydda de marina ekosystemen och de fantastiska arter som finns i haven från hot som överfiske, nedskräpning, klimatförändringar och föroreningar. Vi jobbar globalt, bland annat med att sätta press på politiker och andra beslutsfattare.

Nu under hösten kommer vi att fortsätta på förra årets framgångsrika kraftsamling för att rädda haven. Allt fler har börjat få upp ögonen för konsekvenserna av våra handlingar och börjat agera – lagar har skärpts och bättre skydd och skötsel av haven har blivit en angelägen fråga. Men det behöver hända mycket mer. Och det är bråttom. Bli Marinfadder och hjälp oss rädda haven!

Läs mer om hur vi tillsammans kan rädda haven

Möjligheterna att stödja WWF är många. Välj den stödform som passar dig bäst!

Swish

Skänk en gåva på valfritt belopp till vårt arbete

SMS

WWF 100 till 72900
Skänk en gåva på 100 kr till vårt arbete.

PlusGiro

90 1974-6

BankGiro

90 1-9746

Världsnaturfonden WWF har ett 90-konto, vilket är en garanti för att varje gåva används på rätt sätt. WWF redovisar varje år sin totala verksamhet i Sverige till Svensk Insamlingskontroll. Bakom Svensk Insamlings-kontroll står arbetsmarknadens parter. WWF tillhör även Frivilligorganisationernas Insamlingsråd (FRII) som är insamlingsorganisationernas samarbetsorgan. FRII verkar för etisk och professionell insamling.

Frågor

Kontakta oss

Du är varmt välkommen att ringa till vår givarservice på telefon: 08-624 74 14, vardagar mellan kl 08.00-18.00.

Vi finns här för att besvara dina frågor om exempelvis fadderskap,medlemskap eller gåvor. Du kan också skicka email till medlemsservice@wwf.se

Vanliga frågor om gåvor och stöd

Riktlinjer för insamlingsverksamheten