Skänk med mobilen!

Välj att ge en gåva eller skänka varje månad.

Ge en gåva via SMS

Ge snabbt och enkelt med mobilen

Det är både enkelt och snabbt att skänka via mobilen. Gåvan dras från din mobilräkning eller ditt kontantkort. Om du har ett företagsabonnemang till din mobil, behöver du ladda ned WyWallets app och registrera ett konto. Här kan du läsa mer om hur man gör om man har företagsabonnemang.

SMSa WWF till 72900

så skänker du 50 kr till vårt arbete.

SMSa HAV till 72900

så skänker du 50 kr till vårt arbete för världens hav.

SMSa PARKVAKT till 72900

så skänker du 50 kr för att stoppa den illegala djurhandeln.

SMSa WWF 100 till 72900

så skänker du 100 kr till vårt arbete.

SMSa WWF 150 till 72900

så skänker du 150 kr till vårt arbete.

SMSa WWF 200 till 72900

så skänker du 200 kr till vårt arbete.

SMSa NOSHÖRNING till 72900

så skänker du 50 kr för att skydda noshörningarna.

De senaste 50 åren har WWF genomfört mer än 10 000 naturvårdsprojekt i 130 länder runt om i världen. Vi arbetar långsiktigt för att rädda viktiga livsmiljöer och ekosystem, stoppa den illegala handeln med hotade arter, hindra skövlingen av jordens regnskogar och förmå beslutsfattare och regeringar att sätta klimatfrågan högst på agendan.

Allt detta kämpar vi för inom WWF. Men utan den hjälp vi får från enskilda människor skulle vi inte nå långt. För fortsatta framgångsrika insatser är vi helt beroende av frivilliga medel.

En gåva till WWF är en gåva för en levande planet, tack för din insats - den behövs!

© Martin Harvey/WWF-Canon

På grund av ändringar i betaltjänstlagen måste du från den 1 februari 2013 vara ansluten till WyWallet för att kunna ge en SMS-gåva. Detta blir du automatiskt efter din andra SMS-gåva om du har ett privat abonnemang. Om du har ett företagsabonnemang till din mobil, behöver du ladda ned WyWallets app och registrera ett konto. Här kan du läsa mer om hur man gör.

Bli Mobilfadder

Skänk varje månad - bli Mobilfadder!

Det är enkelt att bli Mobilfadder och bidra till att skydda och bevara hotade djurarter. Det enda du behöver göra är att skicka ett SMS med information om vilket fadderskap du valt. Som en trevlig bonus får du varje månad vackra bilder skickade till din mobiltelefon.

1) Välj fadderskap

Du kan välja mellan följande fadderskap och månadsbelopp. På länkarna nedan kan du läsa mer om de olika fadderskapen och WWFs arbete, och där kan du även välja att bli fadder och betala via autogiro istället för att pengarna dras från din mobilräkning eller ditt kontantkort.

Tigerfadder för 100 kr/mån
Orangutangfadder för 100 kr/mån
Isbjörnsfadder för 100 kr/mån
SMS-fadder för 30 kr/mån*
WWF-fadder för 100 kr/mån**

*Som SMS-fadder går ditt bidrag till att stödja WWFs viktiga arbete för att bevara den biologiska mångfalden och säkra hotade arters överlevnad. Ditt bidrag går inte till något specifikt projekt, utan du bidrar till ett starkare WWF som kan fortsätta arbeta på bred front för hotade arter och bevara jordens skogar och marina miljöer.

**Som WWF-fadder stödjer du månadsvis WWFs viktiga arbete för att rädda elefanterna och även andra hotade arter samt bevara jordens skogar och marina miljöer. Du bidrar till ett starkare WWF som kan fortsätta arbeta på bred front. Behoven är oändligt stora. Just regelbundenheten i din gåva gör att vi kan få bättre framförhållning och sätta in våra insatser med större kraft.

2) Skicka ett SMS

Skicka in ett SMS enligt instruktionerna nedan:

För Tigerfadder - skicka ett SMS med ordet TIGER till nr 72900
För Orangutangfadder - skicka ett SMS med ordet BORNEO till nr 72900
För Isbjörnsfadder - skicka ett SMS med ordet KLIMAT till nr 72900
För SMS-fadder - skicka ett SMS med ordet PANDA till nr 72900
För WWF-fadder - skicka ett SMS med ordet ELEFANT till nr 72900

3) Klart! Bekräftelse på ditt fadderskap.

Du kommer nu att få ett SMS skickat till dig som bekräftar din anmälan som Mobilfadder. I SMS:et står även när nästa debitering kommer att ske, samt hur du går tillväga för att avregistrera dig från tjänsten.

Nu är din anmälan klar och du kan numera stolt titulera dig som Mobilfadder!

Vad händer sen?

Varje månad kommer ditt valda bidragsbelopp att dras från din mobilräkning eller ditt kontantkort. Den första vardagen varje månad kommer du att få två SMS. Det första bekräftar att ditt bidragsbelopp har dragits från din mobilräkning eller ditt kontantkort och det andra innehåller lite kort naturfakta samt en länk för att ladda ner en vacker bild.

Villkor för Mobilfadderskap

Fadderskapet kan när som helst avslutas genom att skicka ett SMS med kodordet du använde när du anmälde dig + STOPP till nummer 72900. Till exempel om du är Orangutangfadder skickar du BORNEO STOPP. Observera att du måste skicka det kodord du använde vid anmälan av fadderskap för att kunna avsluta fadderskapet. Dina personuppgifter används endast för WWFs egen verksamhet och insamling.

På grund av ändringar i betaltjänstlagen måste du från den 1 februari 2013 vara ansluten till WyWallet för att kunna ge en SMS-gåva. Detta blir du automatiskt efter din andra SMS-gåva om du har ett privat abonnemang. Om du har ett företagsabonnemang till din mobil, behöver du ladda ned WyWallets app och registrera ett konto. Här kan du läsa mer om hur man gör.