Nu kraftsamlar vi för att rädda haven.

Vi har alltid behövt haven. Nu behöver haven oss.

Under tusentals år har vi människor sett haven som oändliga och outtömliga. Men tyvärr funkar det inte längre – haven håller på att kollapsa.

Det är bråttom att ställa balansen i haven tillrätta. Därför sjösätter nu WWF en räddningsaktion för världens alla hav. Akut hjälp måste sättas in globalt – vi måste snabbt få stopp på överfisket och tjuvfisket. Vi kämpar också för att politikerna ska enas om en bra skötselplan för haven och ge viktiga områden bättre skydd.
Vill du också rädda haven? Hjälp oss att höja rösten för haven, läs mer på wwf.se/raddahaven

Obs! Önskar du få ditt fadderpremie (mjukisdjur) före jul? Då behöver vi få ditt medgivande i retur senast den 9 december.

Swish

Skänk en gåva på valfritt belopp till vårt arbete

SMS

WWF 100 till 72900
Skänk en gåva på 100 kr till vårt arbete.

PlusGiro

90 1974-6

BankGiro

90 1-9746

Världsnaturfonden WWF har ett 90-konto, vilket är en garanti för att varje gåva används på rätt sätt. WWF redovisar varje år sin totala verksamhet i Sverige till Svensk Insamlingskontroll. Bakom Svensk Insamlings-kontroll står arbetsmarknadens parter. WWF tillhör även Frivilligorganisationernas Insamlingsråd (FRII) som är insamlingsorganisationernas samarbetsorgan. FRII verkar för etisk och professionell insamling.

Frågor

Har du frågor om ditt medlemskap, fadderskap eller gåvor?

Du är varmt välkommen att ringa till oss på medlemsservice på telefon: 08-6247414.

Vi finns här för att besvara dina frågor på vardagar mellan kl 9.00-12:00.

Du kan också faxa på: 08-851329 eller skicka e-mail till medlemsservice@wwf.se

Vanliga frågor om gåvor och stöd

Riktlinjer för insamlingsverksamheten