Hurra – viktiga segrar för vår planet!

Vårt hem, vår värdefulla planet, som ger oss allt vi behöver för att kunna leva. Tillsammans har vi tagit hand om den, tillsammans har vi agerat – tillsammans kan vi glädjas åt ett år med fantastiska framgångar. Det är tack vare djur- och naturvänner och ditt stöd som fadder som vi kunnat uppnå goda resultat och vinna viktiga naturvårdssegrar under 2017, både här hemma i Sverige och ute i världen.

Vi gläds åt att flera hotade arter av hajar och rockor har fått bättre skydd, att vi i Sverige har fått en ny klimatlag, att Kina förbjuder handeln med elfenben, att det för första gången på decennier blivit en uppåtgående trend för tigrarna, från 3.200 år 2010 till dagens 3.900, att sälarna i Finland har fått trygga boplatser för att kunna föda fler små ungar – tillsammans gjorde vi det och mycket, mycket mer!

Och inget av det här hade vi klarat utan att arbeta tillsammans! För tillsammans är just hur WWF arbetar. Vi arbetar tillsammans med många människor runt om i världen, med partners, forskare och organisationer för att bevara vår fantastiska planet.

Nu sätter vi vårt hopp till ett framgångsrikt 2018 och hoppas att Du är med oss när vi fortsätter att kämpa för att nå vårt mål: en värld där vi människor lever i harmoni med naturen.

Läs mer om våra resultat 2017

Möjligheterna att stödja WWF är många. Välj den stödform som passar dig bäst!

Swish

Skänk en gåva på valfritt belopp till vårt arbete

SMS

WWF 100 till 72900
Skänk en gåva på 100 kr till vårt arbete.

PlusGiro

90 1974-6

BankGiro

90 1-9746

Världsnaturfonden WWF har ett 90-konto, vilket är en garanti för att varje gåva används på rätt sätt. WWF redovisar varje år sin totala verksamhet i Sverige till Svensk Insamlingskontroll. Bakom Svensk Insamlings-kontroll står arbetsmarknadens parter. WWF tillhör även Frivilligorganisationernas Insamlingsråd (FRII) som är insamlingsorganisationernas samarbetsorgan. FRII verkar för etisk och professionell insamling.

Frågor

Kontakta oss

Du är varmt välkommen att ringa till vår givarservice på telefon: 08-624 74 14, vardagar mellan kl 08.00-18.00.

Vi finns här för att besvara dina frågor om exempelvis fadderskap,medlemskap eller gåvor. Du kan också skicka email till medlemsservice@wwf.se

Vanliga frågor om gåvor och stöd

Riktlinjer för insamlingsverksamheten