WWF Eko – nytt nummer ute nu!

Möt tigerjägaren som tänkte om och nu jobbar med WWF för att stoppa tjuvjakten. Det handlar om den sargade skönheten Sumatra och kampen för att rädda vad som finns kvar av öns ofattbart rika natur.
Är du inte medlem ännu och vill titta i tidningen? Här hittar du även hela förra numret.

WWF Eko 1-17

Följ med till västkusten och upptäck havets hemligaste invånare - nakensnäckorna.
Vi berättar också om restaurangen som lagar mat med grönt som annars skulle ha kastats.
Läs hur du ser om blommorna i blomsteraffären verkligen är gröna och hur skolbarn på Madagaskar förbättrar för sina familjer när de lär sig om hållbar utveckling.
Myanmars natur är okänd för omvärlden men nu vill många vara med och exploatera. Hanna Helsingen från Sverige är rådgivare åt landets miljödepartement och arbetar för att landet ska undvika de misstag vi gjort i väst.
Dessutom ekorren, så välkänd - men vad händer uppe i träden när vi tittar bort?

Detta och mycket mer om natur och hållbarhet läser du i årets första nummer av WWF Eko, tidningen för WWFs stödjande medlemmar. Nu med ny form och mer innehåll om djur och natur och hur vi ska kunna leva i harmoni med vår planet. En tidning om det som är viktigt – på riktigt.

WWF Eko kommer ut med fyra nummer per år.
Följ länken där du kan läsa mer och även bli medlem!
www.wwf.se/eko

Senast uppdaterad 2017-03-28

Bli WWF Vän

Som WWF Vän får man medlemstidningen WWF EKO 4 ggr/år full med intressant, aktuell och matnyttig läsning samt vackert naturfoto. Som bevis för att du är WWF Vän får du också en vändekal för 2017. Ett medlemskap kostar från 330 kr/år.

Blir WWF Vän här!

eller skicka e-post till medlemservice@wwf.se
så skickar vi ett inbetalningskort.

Kom ihåg att skriva att du vill bli WWF Vän!

Provläs förra numret

WWF Eko 4-16

Är du inte medlem ännu och vill titta i tidningen?

Här hittar du hela förra numret

Årets Pandabok 2018

Ett vildare liv - Årets Pandabok 2018

Juryns motivering:
”En underbart inspirerande och vacker bok som visar att naturskydd fungerar. Boken bjuder på fantastiska bilder från atlantiska havsdjup till våra egna fjäll, från solstekta slätter till frodiga lövskogar. Ett vildare liv är en magnifik hyllning till vår egen och övriga Europas natur som vi läser med både förundran och genuin glädje.”

Boken är en hyllning till den fantastiska mångfald som finns i Europas natur, men också om behovet av att återskapa natur. Det handlar om effektivt naturskydd – men också om att aktivt förvilda genom att återintroducera djurarter som betande vildhästar, uroxar, kronhjortar och visenter som vi förlorat för länge sedan.

”Ett vildare liv” av fotograferna och författarna Magnus Lundgren och Staffan Widstrand tilldelas Årets Pandabok 2018.

Hur får jag boken?

Boken får du när du blir ny medlem eller förnyar ditt stödjande medlemskap i WWF Vänner för år 2018 för 590 kronor.

Vid frågor kontakta medlemsservice via e-post, medlemsservice@wwf.se, eller på 08-624 74 14.