Nytt nummer av WWF Eko ute nu!

Möt Kinas enastående rika och fortfarande okända djurliv – stor, exklusiv bildspecial.
Vilka kinesiska arter kan du nämna på rak arm?
Jättepanda, förstås. Men sen?
Kina är nummer tre på världens lista över länder med många däggdjur, efter Indonesien och Brasilien. I Eko möter du några av dem i ett hisnande bildreportage på hela 14 sidor.

WWF Eko 2-17

Mötena med djur är det bästa av allt, säger naturbevakare Sonja Almroth i Vilhelmina, som har ansvar för ett fjällområde som är 75 gånger större än Stockholms kommun.

Minus 20, hela dagen på skoter sökandes efter lo och järv – det är naturbevakare Sonja Almroths vardag på jobbet. Men det hårda livet på fjället bjuder också upplevelser som vi andra bara kan drömma om. Följ med Sonja ut i Västerbottenfjällens rika vildmark.

Läs också om fjällräven, den kanske tuffaste arten av alla som överlever 50 minusgrader och månader på inget annat än lite matrester. Utrotningshotad hos oss – men hur är det i övriga Arktis?

Arkitekturen är lika viktig som naturen när nya Naturum byggs. WWF Eko guidar till naturens nya snygga, stilsäkra rum som lockar helt nya besökare att upptäcka allt som finns därutanför.

Dessutom - världens städer som tar nya, stora kliv mot en mer hållbar framtid. Vi berättar om det viktiga arbetet med att skapa städer som är skonsamma mot miljön – för i framtiden är nästan alla stadsbor.

Detta och mycket mer om natur och hållbarhet läser du i årets andra nummer av WWF Eko, tidningen för WWFs stödjande medlemmar. Nu med ny form och mer innehåll om djur och natur och hur vi ska kunna leva i harmoni med vår planet. En tidning om det som är viktigt – på riktigt.

Följ länken där du kan läsa mer och även bli medlem!
wwf.se/eko

Senast uppdaterad 2017-09-04

Bli WWF Vän

Som WWF Vän får man medlemstidningen WWF EKO 4 ggr/år full med intressant, aktuell och matnyttig läsning samt vackert naturfoto. Som bevis för att du är WWF Vän får du också en vändekal för 2017. Ett medlemskap kostar från 330 kr/år.

Blir WWF Vän här!

eller skicka e-post till medlemservice@wwf.se
så skickar vi ett inbetalningskort.

Kom ihåg att skriva att du vill bli WWF Vän!

Provläs förra numret

WWF Eko 1-17

Är du inte medlem ännu och vill titta i tidningen?

Här hittar du hela förra numret

Årets Pandabok 2018

Ett vildare liv - Årets Pandabok 2018

Juryns motivering:
”En underbart inspirerande och vacker bok som visar att naturskydd fungerar. Boken bjuder på fantastiska bilder från atlantiska havsdjup till våra egna fjäll, från solstekta slätter till frodiga lövskogar. Ett vildare liv är en magnifik hyllning till vår egen och övriga Europas natur som vi läser med både förundran och genuin glädje.”

Boken är en hyllning till den fantastiska mångfald som finns i Europas natur, men också om behovet av att återskapa natur. Det handlar om effektivt naturskydd – men också om att aktivt förvilda genom att återintroducera djurarter som betande vildhästar, uroxar, kronhjortar och visenter som vi förlorat för länge sedan.

”Ett vildare liv” av fotograferna och författarna Magnus Lundgren och Staffan Widstrand tilldelas Årets Pandabok 2018.

Hur får jag boken?

Boken får du när du blir ny medlem eller förnyar ditt stödjande medlemskap i WWF Vänner för år 2018 för 590 kronor.

Vid frågor kontakta medlemsservice via e-post, medlemsservice@wwf.se, eller på 08-624 74 14.