Inbjudan till utmärkelsen Årets Pandabok 2019

Världsnaturfonden WWF utser sedan 1972 årets bästa naturskildring i ord och bild till ”Årets Pandabok”. Boken kan vara av såväl svenskt som internationellt ursprung men får inte tidigare ha varit utgiven i Sverige.

Utnämningen av 2019 års Pandabok sker i februari 2018 och avser titlar som kommer att ges ut på svenska under hösten 2018. Utmärkelsen Årets Pandabok 2019 delas ut av Hans Majestät Konungen vid Världsnaturfonden WWFs höstsammanträde i oktober 2018.

Vi inbjuder er härmed att sända in förslag till
utmärkelsen Årets Pandabok 2019

I de insända förslagen måste nedanstående poster finnas med:

• ett färdiglayoutat kapitel med text och bild samt färdigt omslag.
    Dessa insändes både på fil och i print.
  • kortfattad presentation av bokens innehåll med innehållsförteckning
  • komplett ifyllt ansökningsformulär (PDF-formulär hittar du längst ner på sidan).

Förslagen måsta vara WWF tillhanda senast den 9 januari 2018.

Skicka fil till charlotte.permell@wwf.se.

Adressera försändelsen till:
Världsnaturfonden WWF, Charlotte Permell
Ulriksdals Slott, 170 81 Solna.
Märk kuvertet ”Årets Pandabok 2019”.

I februari 2018 samlas WWFs Pandabokskommitté för att utse vem som tilldelas utmärkelsen Årets Pandabok 2019. Världsnaturfonden WWF beställer en upplaga om minst 10 000 ex av boken som erbjuds WWFs stödjande supportrar. Denna överupplaga trycks på FSC-certifierat papper och FSC-certifierat tryckeri i Sverige samt binds med särskilt medlemsband med WWFs logotyp. Produktionen ska även vara klimatkompenserad.

För mer information är ni välkomna att kontakta Charlotte Permell, 08-624 74 00 eller via e-post charlotte.permell@wwf.se

Ulriksdal oktober 2017

Charlotte Permell, ordförande Pandabokskommittén

Ladda ner inbjudan till utmärkelsen Årets Pandabok 2019

Formulär Anmälan till Årets Pandabok 2019

Senast uppdaterad 2017-10-24

Årets Pandabok 2018

Ett vildare liv - Årets Pandabok 2018

Juryns motivering:
”En underbart inspirerande och vacker bok som visar att naturskydd fungerar. Boken bjuder på fantastiska bilder från atlantiska havsdjup till våra egna fjäll, från solstekta slätter till frodiga lövskogar. Ett vildare liv är en magnifik hyllning till vår egen och övriga Europas natur som vi läser med både förundran och genuin glädje.”

”Ett vildare liv” av fotograferna och författarna Magnus Lundgren och Staffan Widstrand tilldelades Årets Pandabok 2018.

Hur får jag boken?

Boken får du när du blir ny medlem eller förnyar ditt stödjande medlemskap i WWF Vänner för år 2018 för 590 kronor.

Vid frågor kontakta medlemsservice via e-post, medlemsservice@wwf.se, eller på 08-624 74 14.