aa

Engagera dig

Stöd WWF

Vår rödhåriga släktning behöver behöver din hjälp!

Regnskogarna på Borneo och Sumatra fortsätter att förstöras i rasande takt. Bara under de senaste decennierna har mer än hälften av orangutangernas skogar försvunnit. Skogen skövlas för att ge plats åt oljepalmer, gruvor och trädplantager för pappersmassa. Idag är just bristen på livsutrymme det absolut största hotet mot orangutangerna. Om regnskogarna fortsätter att försvinna som de gör just nu riskerar orangutangerna att utrotas!

WWF arbetar hårt för att skydda och bevara regnskogen till våra största trädlevande däggdjur. Ditt stöd är avgörande för att vi ska kunna fortsätta kampen för deras överlevnad. Bli Orangutangfadder – ditt stöd behövs!

Du kan nu även skänka en gåva via Swish till Världsnaturfonden WWF. Vårt Swishnummer är

9019746.

Läs mer om hur du kommer igång med Swish här.
Varmt tack för din gåva!

Barn

Foto:Anup Shah / WWF

Panda Planet – WWF för barn och unga

Låt barnen vara med och kämpa för djuren på ett roligt sätt! Ge bort ett VIP-medlemskap i Panda Planet – WWFs community för alla barn och unga som gillar djur och natur! Kika in i djurens värld, blogga, prata med andra djurintresserade barn, gör quiz och spännande miljövänliga uppdrag ...

Sajten är gratis. Men genom ett VIP-medlemskap stödjer barnet WWFs verksamhet.

Som tack får alla VIP-medlemmar bland annat diplom, ett mjukdjur och ett eget regnskogsträd på Borneo. I VIP-medlemskapet ingår även rabatt på flera djurparker och akvarier.

Välkommen!

Företag

Foto: Cornelia Doerr / WWF

Företag

Är ni ett företag som vill vara med och göra skillnad?

Att företag ska vara en positiv och drivande kraft i kampen för hållbar utveckling är självklart för WWF. Därför samarbetar vi med företag och primärt inom tre huvudområden: Marknadsförändring mot hållbar produktion och konsumtion, Vatten samt Klimat.

Genom att skänka en företagsgåva eller bli WWF Vänföretag är ni med och hjälper oss att bygga en framtid där människor lever i harmoni med naturen. Som tack får ni diplom, webbanner och annat material ni kan dela med andra.

Vårt arbete är helt beroende av ert stöd – tack för ert engagemang!

Klicka på bilderna nedan för att läsa mer.

Företagssamarbeten

Ungdom

Om inte du så vem?

Det ska inte vara så svårt att göra skillnad. Morgondagen är ungdomens. Men samtidigt tas beslut av de som inte kommer leva då. Så ska det inte vara.
Ungas röster måste få större makt -  vilket är anledningen till att WWF Sweden Youth har skapats. Vi tror att alla människor kan hitta sitt unika sätt att göra skillnad.

Det här gör WWF

WWF finns i över 100 länder, har fler än fem miljoner supportar och driver tusentals projekt inom allt från tjuvjaktsbekämpning till klimatsmarta energilösningar.

Välkommen att läsa mer och engagera dig!

Res med WWF i natursköna Sverige

Framtiden kräver nya klimatsmarta sätt att resa. Därför inleds nu ett samarbete mellan WWF och researrangören Nationalparksresor till vackra naturpärlor i Småland och Östergötland.

» Upplev svensk natur när den är som bäst

Premiär på ny svensk dokumentärfilm: När Skogen Tystnar

Äventyraren Marcus Aspsjö gav sig iväg för att finna svar på vad vildmarken egentligen betyder för oss människor. Han besöker både svenska naturpärlor och Alaskas skogar.

Filmen premiärvisas i Stockholm den 5 maj

Medlemstidningen WWF Eko