Kalendarium 2018

Rädda Svenska Pärlor

Premiär på ny svensk dokumentärfilm: "När Skogen Tystnar"

Äventyraren Marcus Aspsjö gav sig iväg för att finna svar på hur situationen ser ut och vad vildmarken egentligen betyder för oss människor.

Genom en 300 mil lång resa på en SUP (Stand Up Paddleboard) längs med hela Yukonfloden i en av vår världs sista stora vildmarker, Alaska. Samt genom intervjuer med några av de människor som sliter allra hårdast för att bevara den mest orörda naturen i Sverige, har nu Marcus återvänt med de intryck han samlat på sig.

I filmen "När Skogen Tystnar" får du följa Marcus på hans resa och vara med när han bildar sig sin egna uppfattning om vikten av orörd natur för oss människor. Det här är den ärliga dokumentären om hur situationen kring den svenska skogen och vildmarken faktiskt ser ut.
Filmens innehåll står filmarna själva för, men den har gjorts i samarbete med Världsnaturfonden WWF med flera.  Filmen har världspremiären den 5 maj 2018.

Här finns info om filmen och hur man köper biljetter

Res med WWF till naturpärlor och Nationalparker

I vår och försommartid har du en unik chans att resa med oss på WWF och Nationalparksresor till trolska platser i Småland och Östergötland. Välj mellan tre olika helger.

Ledare på turerna är WWF-profilerna Håkan Wirtén, Ola Jennersten eller Charlotte Permell

Datum: 24-26 maj, 31 maj–2 juni, 7-9 juni
Rabatt för alla WWF Vänner.

Allt om resorna här

Senast uppdaterad 2018-04-13