Earth Hour

PÅ EU-NIVÅ VILL WWF ATT SVERIGE:

Agerar för att EU ska vara en föregångare för miljö- och klimatfrågorna globalt genom att driva på viktiga globala beslut under närmsta året och säkra ett starkt genomförande inom EU, exempelvis:

• Förverkligande och genomförande fullt ut av EUs 2030-strategi för biologisk mångfald, inklusive 30% skydd av land och hav samt en lag om naturrestaurering för Europa.

• Att EU, med sitt skärpta klimatmål till 2030 och den mer ambitiösa klimatplanen (NDC), agerar globalt för attandra länder ska höja sina klimatambitioner inför COP26 samt att EU internt skärper ambitionerna i centrala styrmedel, sektorsmål och fonder, exempelvis när det gäller mål för förnybar energi och energieffektivisering samt reglerna för EUs utsläppshandelssystem (EU ETS).

Frågor om Earth Hour?

Hur startade Earth Hour, hur många deltar egentligen och vad gör WWF för klimatet? Besök vår forum för Frågor och svar kring Earth Hour eller kontakta oss nedan.

Cecilia Stenström

Projektledare för Earth Hour

cecilia.stenstrom@wwf.se

Välj medlemskap

Ett medlemskap gäller per kalenderår. Välj mellan att betala hela medlemsavgiften på en gång eller att dela upp den månadsvis via autogiro.

Fyll i dina uppgifter

Faktureringsadress

Välj betalsätt

Ha tålamod, din bank kontaktas.

• Läs och godkänn villkoren för att gå vidare med beställningen.

Fyll i dina kortuppgifter

Här fyller du i dina kortuppgifter och efter det kommer du vidarekopplas till tacksidan!

Fyll i ditt mobilnummer och öppna din Swishapp för att genomföra gåvan.

Fyll i uppgifter för faktura

Här fyller du i fakturainformation så vidarekopplas du efter det till tacksidan!

Dela gärna:

Senast ändrad 02/02/21

Besök kontakt.wwf.se om du har några frågor.