Vill ditt företag stödja WWF

Ditt företag kan stödja WWFs arbete genom att skänka en företagsgåva eller bli WWF Vänföretag. Klicka på respektive  webbanner nedan för mer information.

GLACIAL och WWF samarbetar för minska plastkonsumtionen och rädda haven

Hållbara termosflaskor för varm och kall dryck. Foto: Glacial

Världens överkonsumtion av plast är ett problem som blir allt större och mycket av plasten hamnar i haven. En del av lösningen är att sluta köpa fraktat vatten i plastflaska och övergå till flaskor i metall som man själv fyller och bär med sig.

Därför har WWF ingått i ett samarbete med GLACIAL, ett företag som tillverkar en av de mest hållbara flaskorna för kall och varm dryck på marknaden. De är tillverkade i rostfritt stål och är helt giftfria.

GLACIAL vill stödja WWFs arbete för att bekämpa plastproblemet och samtidigt hjälpa till att rädda haven genom insamlingskampanjer. Avtalet mellan WWF och GLACIAL är ett kombinerat partnerskap och licensavtal vilket innebär att GLACIAL kommer att donera 10 kr/flaska till WWF till förmån för världens hav.

Läs mer om GLACIAL på glacialbottle.com

Glacial

Hållbara termosflaskor för varm och kall dryck. Foto: Glacial

Senast uppdaterad 2018-08-17

WWFs samarbetspartners

Kontakta oss för mer information om våra företagssamarbeten.

foretag@wwf.se