Bli fadder för djur och natur!

Som fadder knyter du ett varaktigt band till hotade arter. Med ditt stöd kan vi fortsätta genomföra projekt för att försäkra oss om att våra hotade ekosystem och arter som tigrar, pandor, havssköldpaddor och gorillor inte fortsätter gå förlorade.

Din gåva bidrar också till ett ansvarsfullt och hållbart fiske, skogsbruk och jordbruk för att ta hand om de ekosystem där både växter, djur och människor ingår. När du blir fadder stödjer du WWF månadsvis via autogiro. Just regelbundenheten i din gåva har stor betydelse. Den bidrar till att vi kan få bättre framförhållning och sätta in våra insatser med större kraft.

Du kan välja mellan nio olika fadderskap, klicka på bilderna i menyn ovan.

Ge bort ett fadderskap som julklapp

Som givare av ett fadderskap bidrar du varje månad till WWFs viktiga arbete för biologisk mångfald. För mottagaren av gåvan blir det en present med omtanke som räcker länge.

Ge bort ett fadderskap

Efter att du skickat in din anmälan om att ge bort ett fadderskap kommer du inom ca 4 dagar att få ett gåvobevis hemskickat, som du sen kan ge bort. Mjukdjuret eller boken skickas senare och det kan upp till några veckor innan det levereras.

Obs! För att du ska få premien/mjukdjuret före jul måste vi ha din autogiroanmälan i retur senast den 10 december.

Stoppa utrotningen - hjälp till att bevara en levande planet

Den biologiska mångfalden minskar i en extrem fart. Fortsätter vi i den här takten så riskerar vi en minskning av populationerna vilda ryggradsdjur med två tredjedelar redan till 2020*.

* Visar undersökningar av 16 704 populationer av 4 005 arter vilda ryggradsdjur, mellan 1970 och 2014. Källa: Living Planet Report 2018.

Är du redan fadder och vill ändra din gåva?

Som fadder ger du ett ovärderligt stöd till vårt arbete för att rädda hotade arter och bevara jordens skogar och marina miljöer. Ändra din månadsgåva

Tack för ditt viktiga stöd!

Världsnaturfonden WWF har 90-konto och kontrolleras av svensk insamlingskontroll. Det garanterar att din gåva används på rätt sätt. Vi värnar om din integritet och strävar alltid efter att skydda dina uppgifter på bästa sätt i enlighet med gällande lagstiftning (GDPR) dataskyddsförordningen (EU) 2016/679 och övriga dataskyddslagar som gäller vid tillfället för behandlingen. WWF är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Vid all hantering av personuppgifter iakttas alltid hög sekretess och säkerhet. Mer detaljerad information om hur vi behandlar dina uppgifter finns att läsa i vår integritetspolicy.

Fråga oss!

Du är varmt välkommen att ringa till vår Givarservice på telefon: 08-624 74 14,
vardagar mellan kl 08.00-18.00.

Vi finns här för att besvara dina frågor om exempelvis fadderskap, medlemskap eller gåvor. Du kan också skicka e-mail till:

givarservice@wwf.se

Insamlingskonton

Bankgiro: 901-9746

Plusgiro: 901974-6

Riktlinjer för insamlingsverksamheten

Integritetspolicy - riktlinjer för hantering av den personliga integriteten enligt GDPR

WWF redovisar varje år sin totala verksamhet i Sverige till Svensk Insamlingskontroll. www.insamlingskontroll.se

WWF har 90-konto. Det garanterar att din gåva används på rätt sätt. För att kunna hantera din gåva och informera om vårt arbete, sparar vi de uppgifter som du lämnar. Det gör vi enligt Personuppgiftslagen (PUL), vilket innebär att vi garanterar att dina uppgifter skyddas.