Vår rödhåriga släktning behöver din hjälp!

Regnskogarna på Borneo och Sumatra fortsätter att förstöras i rasande takt. Bara under de senaste decennierna har mer än hälften av orangutangernas skogar försvunnit. Skogen skövlas för att ge plats åt oljepalmer, gruvor och trädplantager för pappersmassa. Idag är just bristen på livsutrymme det absolut största hotet mot orangutangerna. Om regnskogarna fortsätter att försvinna som de gör just nu riskerar orangutangerna att utrotas!

WWF arbetar hårt för att skydda och bevara regnskogen till våra största trädlevande däggdjur. Ditt stöd är avgörande för att vi ska kunna fortsätta kampen för deras överlevnad. Bli Orangutangfadder – ditt stöd behövs!

Swish

9019746
Skänk en gåva på valfritt belopp till vårt arbete

Swishnummer som vi använder vid kampanjer är 9019712

SMS

WWF 100 till 72900
Skänk en gåva på 100 kr till vårt arbete.

PlusGiro

90 1974-6

BankGiro

90 1-9746

Världsnaturfonden WWF har ett 90-konto, vilket är en garanti för att varje gåva används på rätt sätt. WWF redovisar varje år sin totala verksamhet i Sverige till Svensk Insamlingskontroll. Bakom Svensk Insamlings-kontroll står arbetsmarknadens parter. WWF tillhör även Frivilligorganisationernas Insamlingsråd (FRII) som är insamlingsorganisationernas samarbetsorgan. FRII verkar för etisk och professionell insamling.

Frågor

Kontakta oss

Du är varmt välkommen att ringa till vår givarservice på telefon: 08-624 74 14, vardagar mellan kl 08.00-18.00.

Vi finns här för att besvara dina frågor om exempelvis fadderskap,medlemskap eller gåvor. Du kan också skicka email till medlemsservice@wwf.se

Vanliga frågor om gåvor och stöd

Riktlinjer för insamlingsverksamheten