Öka värdet av din gåva

Skänk dina värdepapper eller din aktieutdelning till WWF. Din gåva ökar då i värde med drygt 40 procent!

Eftersom WWF som stiftelse är befriad från skatt, går hela beloppet när du skänker dina värdepapper eller din aktieutdelning till WWFs arbete. WWF får därför drygt 40 % mer än vad du själv hade fått disponera. På så vis gör din gåva ännu mer nytta.

WWF vill ha en framtid där människor lever i harmoni med naturen. Vårt unika arbetssätt består bland annat av att hitta innovativa lösningar som tillgodoser behoven hos både människor och natur. Vi skapar hållbara modeller som andra kan ta över och utveckla vidare. Vårt arbete sker både på politisk nivå och i nära samarbete med företag runt om i världen samt med individer och organisationer i det civila samhället.
För det behöver vi ditt stöd.

Så här gör du när du skänker värdepapper

För över dina värdepapper till WWFs depåkonto hos SEB 01-004-545 398 och ange Världsnaturfonden WWFs organisationsnummer 80 20 05-9823.
Det gör du via din bank eller depåinstitut.

Så här skänker du din aktieutdelning

När du skänker utdelningen från dina aktier gör du Världsnaturfonden WWF till mottagare (rättighetshavare) till din utdelning. Det behöver göras minst en vecka före bolagsstämman*.
Skriv ut gåvoblanketten och kontakta därefter din bank eller depåinstitut som hjälper dig med resten.

*Du kan kontakta din bank, depåinstitut eller besöka bolagens hemsidor för att se när bolagsstämman

äger rum. Läs mer här www.aktiegavan.se

Länk till gåvoblankett (även här)

Registrering av dina gåvor

På grund av banksekretess får vi inte alltid fullständig information om vem som överför värdepapper eller utdelning. För att vi ska kunna bekräfta att vi mottagit din gåva ber vi dig därför kontakta Anna Peterson Skogsborg per telefon. Då har vi också möjlighet att berätta mer.
Har du frågor är du välkommen att kontakta:

Funderar du på vad din gåva ska gå till?

Du har flera olika möjligheter att styra var dina pengar ska göra nytta. Kontakta Anna Peterson Skogsborg så får du veta mer.

För frågor och information får du gärna kontakta Anna Peterson Skogsborg
Mejl: Anna.Peterson.Skogsborg@wwf.se