Erika_Sundell
Ladda ned

Erika Sundell

tf. Chef Näringsliv & Finans

• Vad har du för bakgrund/utbildning?
    Jag är civilingenjör i industriell ekonomi och har också kompletterat min utbildning med olika kurser i ledarskap, hållbar utveckling, miljö och granskning/revision.
  • Vad har du tidigare jobbat med?
    Jag har varit konsult inom miljö- och hållbarhetsfrågor i många år och också bott och arbetat i Bangkok som ansvarig för Scanias hållbarhetsarbete i Asienregionen.
  • Vilka är dina specialområden?
    Strategi- och hållbarhetsfrågor för företag med fokus på klimat, vatten och biologisk mångfald och att driva strategiska partnerskap.
  • Berätta om ett roligt minne från din tid på WWF?
    Att besöka ett tumlarreservat på den kinesiska landsbygden var ett häftigt och konkret exempel på WWFs arbete i naturen. Ett annat starkt minne var när vi hade en internationell konferens för alla inom hela WWF-nätverket som arbetar med näringslivet. Det var inspirerande att se bredden i det vi gör och alla fantastiska exempel på bra och viktiga samarbeten som vi har!

Senast ändrad 28/05/21

Besök kontakt.wwf.se om du har några frågor.