Run for Nature 2023 – delta virtuellt på valfri plats

Var med när Sveriges löpare, motionärer, fotgängare, kompisgäng och företag gör skillnad för Östersjön och vår svenska natur. Om du väljer virtuellt lopp så tar du dig 5 km – och väljer själv dag, tid och plats för ditt lopp i vår svenska vackra natur. Välkommen till Run for Nature – ett event för precis alla – där du, WWF och ett fint gäng träningsprofiler gör skillnad. Läs mer nedan – och gör ditt val av lopp och peppande träningsprofil att stödja.

Välj ditt lopp – och hjälp Östersjön och vår svenska natur

Några av Sveriges löparprofiler har gått ihop i evenemanget Run for Nature, för att ge dig en härlig upplevelse i spåren. Anmäl dig själv, kompisgänget eller företaget. Delta virtuellt maj-augusti 2023: I de virtuella loppen väljer du själv dag, tid och plats. Genom att bidra till våra profilers insamling får du deras träningsprogram och pepp under loppet via appen RaceONE.

Välj ett virtuellt lopp

De virtuella loppen är 5 km och du väljer själv dag, tid och plats för att genomföra ditt lopp i Sveriges vackra natur. Du anmäler dig genom att ge en gåva till kändisprofilens insamling. Genom att bidra till våra kändis- och träningsprofilers insamlingar får du träningsprogram och pepp inför och under loppet via appen RaceONE. Öppet för enskilda personer.

Julia Samuelssons team – april 2023

Genomför ditt lopp på valfri plats, dag och tid under perioden 1–30 april 2023.
Ge en gåva och anmäl dig

Maria Akrakas team – maj 2023

Genomför ditt lopp på valfri plats, dag och tid under perioden 1–31 maj 2023.
Ge en gåva och anmäl dig

Pischa Strindstedts team – juni 2023

Genomför ditt lopp på valfri plats, dag och tid under perioden 1–30 juni 2023.
Ge en gåva & boka ditt lopp

Mustafa Mohameds team – juli 2023

Genomför ditt lopp på valfri plats, dag och tid under perioden 1–31 juli 2023.
Ge en gåva & boka ditt lopp

Dela insamlingseventet Run for Nature i ditt nätverk

Så här gör din gåva skillnad

Vår svenska natur står inför allvarliga hot, som ohållbart skogsbruk, övergödning och förlust av arter. WWF arbetar för att rädda hotade arter, öka naturskydd och bevara vår biologiska mångfald. Vi vill se våra skogar, fjäll, naturbetesmarker, havsområden och alla våra strömmande vatten bli friska livsmiljöer för en rikedom av djur och växter. Vårt vackra Östersjön är till exempel ett av världens mest förorenade hav. Hjälp oss rädda Östersjön från algblomningar, utfiskning och bottendöd, stoppa farliga utsläpp och skydda viktiga områden. Varje gåva är viktig i kampen för vår levande natur.

Insamlat belopp

{{ collected_gift_amount_formatted }}