Gå till huvudinnehållet
Företagsgåva

Bronsbanner

Som företag som har skänkt en gåva till Världsnaturfonden WWF får ni gärna kommunicera ert engagemang enligt riktlinjerna nedan.

  • WWF får inte åberopas i andra kommunikations- eller marknadsföringssammanhang än för att berätta om företagsgåvan.
  • Det är inte tillåtet att kommunicera ert stöd till WWF i samband med försäljning av en produkt, det vill säga att direkt eller indirekt kommunicera: ”Köp den här produkten så skänker vi en gåva till WWF”.
  • För skriftlig kommunikation om ert stöd rekommenderar vi att ni använder någon av dessa texter:
    ”Vi stödjer WWFs viktiga miljö-och naturvårdsarbete, såväl här i Sverige som i andra delar av världen.”
    ”Tack vare vårt stöd kan WWF fortsätta sitt arbete med att bevara biologisk mångfald, minska föroreningar och ohållbar konsumtion samt verka för ett hållbart utnyttjande av förnybara naturresurser.”
  •  Allt ovanstående gäller dessutom under förutsättning att företaget riktar sig till en svensk marknad. Därför måste det vid publicering på sociala medier förtydligas att insamlingen är gjord i Sverige och att pengarna går till det svenska WWF. Finns målgruppen utanför Sverige, måste företaget i stället kontakta WWF International eller WWF i det land som kommunikationen kommer att ske. Detta beror på att WWF-kontoren inte får samla in på andra WWF-länders marknader.

Ladda ner banner

Klicka på bannern för att ladda ner och öppna i högupplöst format.

  • Alla banners som rör företagsgåva ska länkas till www.wwf.se/foretagsgava
  • Det är viktigt att WWFs banner presenteras i sitt ursprungliga format och inte modifieras genom att dra ut, beskära eller på annat vis redigera den.
  • Lägg inte till text, symboler eller andra logotyper kring bannern. En riktlinje för minsta avstånd till andra objekt är ett som motsvarar bannerns höjd. Det är speciellt viktigt då det gäller andra logotyper, eftersom läsaren inte får uppfatta det som att det förekommer ett samarbete mellan WWF och företaget i fråga.
  • Bannern får användas på er hemsida och ni får i löptext skriva om gåvan. Se förslag på skriftlig kommunikation längre upp på sidan.

Senast ändrad 02/01/23

Stäng sök

Har du frågor?

Besök Frågor och svar om du har några frågor.

För press

Besök vårt pressrum där du hittar pressmeddelanden, debattartiklar, rapporter, pressbilder samt WWFs talespersoner.

Telefon pressjour: 08-54657500
E-mail: press@wwf.se