Företagsgåva
Bronsbanner
Som företag som har skänkt en gåva till Världsnaturfonden WWF får ni gärna kommunicera ert engagemang enligt riktlinjerna nedan.
- WWF får inte åberopas i andra kommunikations- eller marknadsföringssammanhang än för att berätta om företagsgåvan.
- Det är inte tillåtet att kommunicera ert stöd till WWF i samband med försäljning av en produkt, det vill säga att direkt eller indirekt kommunicera: ”Köp den här produkten så skänker vi en gåva till WWF”.
- För skriftlig kommunikation om ert stöd rekommenderar vi att ni använder någon av dessa texter:
”Vi stödjer WWFs viktiga miljö-och naturvårdsarbete, såväl här i Sverige som i andra delar av världen.”
”Tack vare vårt stöd kan WWF fortsätta sitt arbete med att bevara biologisk mångfald, minska föroreningar och ohållbar konsumtion samt verka för ett hållbart utnyttjande av förnybara naturresurser.” - Allt ovanstående gäller dessutom under förutsättning att företaget riktar sig till en svensk marknad. Därför måste det vid publicering på sociala medier förtydligas att insamlingen är gjord i Sverige och att pengarna går till det svenska WWF. Finns målgruppen utanför Sverige, måste företaget i stället kontakta WWF International eller WWF i det land som kommunikationen kommer att ske. Detta beror på att WWF-kontoren inte får samla in på andra WWF-länders marknader.