Företagsgåva

Bronsbanner

Kommunikationsregler för företagsgåva. Som Företag som har skänkt en gåva till Världsnaturfonden WWF får ni gärna kommunicera ert engagemang på den egna webbplatsen. I andra kommunikations-eller marknadsföringssammanhang ska WWF inte åberopas och undvik att översätta budskapet.

Det är inte tillåtet att kommunicera ert stöd till Världsnaturfonden WWFi samband med försäljningen av en produkt, dvs. att till exempel skriva ”Köp den här produkten och vi skänker 10 kronor till WWF.” För skriftlig kommunikationom ert stöd till WWF på hemsidan kan ni använda någon av dessa texter:

• ”Vi stödjer Världsnaturfonden WWFs viktiga miljö-och naturvårdsarbete, såväl här i Sverige som i andra delar av världen.”
  • ”Tack vare vårt stöd kan Världsnaturfonden WWF fortsätta sitt arbete med att bevara biologisk mångfald, minska föroreningar och ohållbar konsumtion samt verka för ett hållbart utnyttjande av förnybara naturresurser.”

Ladda ner banner

Klicka på den banner som ni vill ladda ner för att öppna i högupplöst format.

Använd gärna vår banner för företagsgåva på er hemsida eller intranät, enligt riktlinjerna nedan:

• Alla banners som rör företagsgåva ska länkas till www.wwf.se/stod/for-foretag/foretagsgava
  • Det är viktigt att WWFs banner presenteras i sitt ursprungliga format och inte modifieras genom att dra ut den, beskära den eller redigera den på något annat vis.
  • För att behålla helhetsintrycket med symbolen för företagsgåva ska ni undvika att lägga till text eller symboler omkring den.

Senast ändrad 24/08/21

Besök kontakt.wwf.se om du har några frågor.