Två lejonsiluetter mot gul himmel

WWF Magasin

Djur – Natur – Hållbarhet

WWF Magasin är Världsnaturfondens medlemstidning

• Kommer ut 4 gånger per år
  • Intäkterna går till djur och natur
  • Korsord / Aktuella naturvårdsprojekt / m.m.

WWF magasin

För dig som är WWF Vän

Som WWF Vän kan du läsa WWF Magasin direkt på nätet. Kräver kod som du hittar i tidningen, WWF Magasin 4-18, på sista sidan eller via mejl.

Läs tidningen direkt på nätet

Magasin_3-18_omslag-1024×686

Nyfiken på WWF Magasin? Provläs hela förra numret.

WWF Magasin är Världsnaturfondens medlemstidning som kommer ut med 4 nummer per år. Samtidigt som du får härlig läsning 4 gånger per år så bidrar du som stödjande medlem direkt till WWFs naturvårdsarbete, där dina pengar kommer till stor nytta.

Läs förra numret

Artiklar

WWFs engagemang

Falsk karettsköldpadda

Stöd WWFs havsarbete

Hjälp oss att rädda världens hav. Utan vatten skulle inget kunna leva på vår planet. Ändå håller vi människor på att förstöra jordens hav. Vi har förorenat vattnet – med både kemikalier och skräp. Vi förstör stränder och havsbottnar. Vi fiskar för mycket av vissa fiskar, och rubbar urgamla näringssystem. WWF arbetar över hela världen samtidigt för att vända den negativa trenden. Vi bevakar haven för att stoppa tjuvfiskare, vi förhandlar med EU-politiker och mycket mer

Trädforskning i Borneo

För en levande miljö på Borneo!

Genom att plantera träd och restaurera skog i  världens regnskogar hjälper vi vår planet och hotade arter att överleva. Just nu arbetar WWF med att rädda regnskogen på Borneo och projekten vi driver är allt från att samla in fröer och etablera plantskolor till att skydda hotade arter och deras livsmiljöer.

Isbjörn

Stöd WWFs klimatarbete

WWF arbetar på flera plan med klimatfrågan. Det rör sig om allt från projekt som rör enskilda områden och arter, till omfattande initiativ rörande nationella och internationella överenskommelser. Genom opinionsbildning mot allmänhet och politiker ska samhället göra den omställning som krävs för att rädda vår planet. Samarbetet med företag som vill bidra till en hållbar framtid är centralt. Stöd vårt viktiga arbete för att stoppa klimatförändringen!

Panda (Ailuropoda melanoleuca)

Stöd WWFs arbete i världen

Bidra till en bättre miljö och en levande planet. WWF arbetar i hela världen. Den svenska delen av WWF stödjer och arbetar med hundratals projekt. Genom att skänka din gåva till WWFs arbete i världen bidrar du till de områden där pengarna behövs som mest.

Svensk skärgård

Rädda Östersjön

Hjälp vårt känsliga innanhav. Bidra till arbetet med att göra Östersjön och dess kuster välmående med stor mångfald av liv. WWF arbetar för att skydda Östersjön från överfiske, stoppa övergödningen, stoppa farliga utsläpp av miljögifter, skapa säkrare sjöfart och minska oljeutsläpp.

Årets Pandabok

Utmärkelsen Årets Pandabok

Världsnaturfonden WWF utser sedan 1972 årets bästa naturskildring i ord och bild till ”Årets Pandabok”. Boken kan vara av såväl svenskt som internationellt ursprung men får inte tidigare ha varit utgiven i Sverige.

Utmärkelsen Årets Pandabok 2019 delades ut av Hans Majestät Konungen vid Världsnaturfonden WWFs höstsammanträde i oktober 2018.

Årets Pandabok – Under Afrikas himlar av Brutus Östling

Juryns motivering till priset lyder: ”När den mångfaldigt prisbelönta fågelfotografen Brutus Östling riktar kameran mot Afrikas storvilt skapar han magiska bilder. Här ser vi den afrikanska savannen som vi aldrig sett den förut. Att bläddra i denna bildskatt är en fullskalig njutning. Detta är samtidigt en bok som hjälper oss att förstå naturens intrikata system och som låter oss möta arter som få lyckats porträttera. Under Afrikas himlar tar oss så nära den afrikanska savannen man kan komma utan att själv vara där. En skimrande safari i bokform”.

Under Afrikas himlar av Brutus Östling är Årets Pandabok 2019

Årets Pandabok 2019 - Under Afrikas himlar

Du behövs - Bli WWF Vän 2019!

• Steg 1
  • Steg 2
  • Steg 3
Tillbaka Steg 1 / 3

Välj mellan olika medlemskap

Fyll i dina uppgifter

Faktureringsadress

Välj betalsätt

WWF Magasin är Världsnaturfondens medlemstidning som kommer ut med 4 nummer per år.

WWF Magasin tar med dig ut i naturen här hemma och världen runt och berättar om arbetet med att bevara planetens enastående rikedom. Vi bjuder på massor med naturglädje i fantastiska bildreportage. Här möter du forskare och naturvårdare ute i fält, både på savannen och i fjällskogen!

Men WWF Magasin är mer än en naturtidning – här handlar allt om helhetsperspektivet, hur vi ska kunna leva inom ramen för en planet. Vi skriver om hållbarhetsfrågor som klimat, konsumtion, återvinning och resursfördelning. Alltså om vår tids stora ödesfrågor.

Framför allt visar vi på lösningarna, hur vi alla kan hjälpa till att bygga en framtid där människor lever i harmoni med naturen.

Välkommen till en tidning som berör.

WWF Magasin Nr 4 2018

Kontakta oss gärna om du har frågor eller vill veta mer!

Besök kontakt.wwf.se tills vidare om du har några frågor.