Jordglob med sol

Företagssamarbeten för en levande planet

Att företag ska vara en positiv och drivande kraft i kampen för hållbar utveckling är självklart för WWF. Det är också självklart för oss att det bästa sättet att förändra marknader är att arbeta tillsammans med företag som förstår vikten och värdet att driva sin verksamhet på ett hållbart sätt och använda naturens resurser klokare. WWF arbetar tillsammans med företag primärt inom tre huvudområden: Biologisk mångfald, Vatten samt Klimat.

Företagsförändringar för planeten

Nu kan ditt företag vara med och göra skillnad genom små eller stora förändringar.
Företag har en central roll att spela om världen ska klara att leverera på Parisavtalet och den kris som naturen står inför. Att ligga långt fram i hållbarhetsfrågor ger också starkare varumärke och affärsfördelar. Vad gör ditt företag för att framtidssäkra era affärer?

ANTA FÖRÄNDRINGAR

Palmoljeplantage i Guatemala

Biologisk mångfald

Alla företag påverkar den biologiska mångfalden. En stor del av våra befintliga naturresurser används för produktion och konsumtion. Men naturresurserna börjar bli en bristvara. WWF arbetar därför med stora företag och deras leverantörskedjor för att förändra hur viktiga globala råvaror produceras, bearbetas, konsumeras och finansieras.

Företag kan göra mycket för att sluta bidra till förlust av biologisk mångfald och för att öka sin positiva påverkan. En bra början är att kartlägga organisationens och värdekedjans påverkan på den biologisk mångfalden för att sedan sätta mål och ta fram strategier. Läs mer om Science Based Targets for Nature. Fler tips finns på vår sida för företagsförändringar.

Prenumerera på WWFs One Planet Business Nyhetsbrev

Kontakta oss för mer information om våra företagssamarbeten.
foretag@wwf.se

Dela gärna:

Senast ändrad 14/06/21

Besök kontakt.wwf.se om du har några frågor.