Jordglob med sol

Företagssamarbeten för en levande planet

Att företag ska vara en positiv och drivande kraft i kampen för hållbar utveckling är självklart för WWF. Det är också självklart för oss att det bästa sättet att förändra marknader är att arbeta tillsammans med företag som förstår vikten och värdet att driva sin verksamhet på ett hållbart sätt och använda naturens resurser klokare. WWF arbetar tillsammans med företag primärt inom tre huvudområden: Marknadsförändring mot hållbar produktion och konsumtion, Vatten samt Klimat.

Palmoljeplantage i Guatemala

Hållbar produktion och konsumtion

Företagen använder en stor del av våra befintliga naturresurser för att producera det vi konsumenter efterfrågar. Men naturresurserna börjar bli en bristvara. WWF arbetar därför med stora företag och deras leverantörskedjor för att förändra hur viktiga globala råvaror produceras, bearbetas, konsumeras och finansieras..

Hur WWF förändrar marknader

Prenumerera på WWFs One Planet Business Nyhetsbrev

Kontakta oss för mer information om våra företagssamarbeten.
foretag@wwf.se

Senast ändrad: 2019-10-04

Besök kontakt.wwf.se om du har några frågor.