en julgåva
att vara stolt över

Bestånden av vilda ryggradsdjur har i snitt minskat med 68 procent på mindre än 50 år. Samtidigt har hälften av jordens regnskog försvunnit på 100 år. Den snabba förlusten av liv hotar balansen i ekosystemen och i längden drabbar det vår matförsörjning och vår ekonomi. Men det går att vända trenden, om vi agerar nu! Det enda vi inte får göra, är inget.

Ditt företags julgåva hjälper oss i kampen mot klimatförändringarna och den snabba förlusten av liv. Är ni med?

ER GÅVA BIDRAR TILL  gåvobevis & banner  ge en julgåva

en julgåva som gör nytta

• Belopp och ändamål
  • Företagsinformation
  • Leverans och Betalning
Steg 1 / 3

Ge en gåva

Gåvobevis och webbanner ingår vid gåvor på 10 000 kr eller mer och bifogas i bekräftelsemejlet.

Ändamål

Faktureringsadress

Betalning

Betala in er gåva på Bg 901-9746 och märk inbetalningen med eventuellt ändamål samt ert företagsnamn. Behöver ni betalningsunderlag? Kontakta: foretagsgava@wwf.se.

• Läs och godkänn villkoren för att gå vidare med beställningen.

Fyll i dina kortuppgifter

Här fyller du i dina kortuppgifter och efter det kommer du vidarekopplas till tacksidan!

Fyll i ditt mobilnummer och öppna din Swishapp för att genomföra gåvan.

Fyll i uppgifter för faktura

Här fyller du i fakturainformation så vidarekopplas du efter det till tacksidan!

Er julgåva bidrar till:

regnskog-julrosett-v2

Rädda Regnskogen

På bara 100 år har hälften av jordens regnskog försvunnit. Er julgåva går till att stoppa avskogningen, återskapa förstörda skogar och hejda förlusten av liv. Regnskogen går att rädda – om vi agerar nu. Det enda vi inte får göra, är inget.

GE EN JULGÅVA till regnskogen

panda-julrosett-v2

Vår enda planet

Med allt från politisk påverkan till konkreta naturvårdsprojekt arbetar vi för att återskapa förstörda ekosystem, skapa fler och bättre förvaltade skyddade områden, bekämpa överfiske och illegal handel med hotade arter. Stöd vårt arbete där pengarna behövs mest.

GE EN JULGÅVA till wwfs arbete

premier-julgåva-företag-2

EN julgåva
ATT VARA STOLT ÖVER.

Visa er personal och kunder att ni är ett företag som stöder WWFs arbete för att rädda livet på vår planet. Som tack för er julgåva skickar vi en banner och ett fint gåvobevis att skriva ut. Lägg gärna upp bannern på er hemsida och intranät. Gåvobeviset kan ni stolt hänga upp på väggen i fikarummet eller i entrén.

Materialet ingår vid gåvor över 10 000, 25 000 och 50 000 kr.
Nyfiken på hur ni kan använda materialet?  Läs mer i WWFs kommunikationsregler.

GE EN JULGÅVA som räddar liv

för regnskogen och vår enda planet

Som företag har ni en viktig roll i att skydda och återskapa den biologiska mångfalden. Förutom att stödja WWFs naturvårdsarbete kan ni göra viktiga förändringar inom er verksamhet för att hjälpa regnskogen och vår planet. Och inspirera andra att göra detsamma.

Agera för regnskogen

WWF uppmanar företag att agera för att inte bidra till avskogning och skogsförstörelse av regnskog genom att:

• Säkerställa att företagets verksamhet inte direkt eller indirekt bidrar till avskogning och skogsförstörelse av regnskog, utan bidrar till att påverka så att produktionen i regnskogsländer blir ansvarsfull.
  • Säkerställa att träbaserade produkter kommer från ansvarfullt skogsbruk.
  • Informera anställda och kunder om hur de genom sin konsumtion kan bidra till att skydda regnskogen, genom att köpa hållbart producerade regnskogsprodukter.

Agera för planeten

Ni kan vara med och göra skillnad genom små eller stora förändringar. Och inspirera andra att agera. Till exempel:

• Påverka andra att agera för biologisk mångfald – Engagera er i nätverket Business for Nature. Här finns ett flertal initiativ där man kan vara med och påverka beslutsfattare och andra företag.
  • Utveckla sortiment, produkter och tjänster för biologisk mångfald – Erbjud t ex produkter som är certifierade enligt trovärdiga hållbarhetscertifieringar och premiera leverantörer som aktivt främjar biologisk mångfald.
  • Investera hållbart – Se till att ert sparade kapital också bidrar till Parisavtalet. Lägg företagets pengar i hållbara alternativ

Fler exempel hittar ni på:
wwf.se/ardumed/foretag

Tillsammans är vi lösningen

Hjälp oss i kampen för att rädda regnskogarna,
mot klimatförändringarna och den snabba förlusten av liv.

GE EN JULGÅVA som räddar liv

WWFS FÖRETAGSNYHETSBREV

Prenumerera på WWFs One Planet Business Nyhetsbrev

Sydlig sjöelefant (Mirounga leonina)
WWFs FÖretagsavdelning

Vi besvarar dina frågor om företagssamarbeten och företagsgåvor

Ring oss på 08-624 74 00
Öppet vardagar 08:30-16:30.
Lunchstängt mellan kl. 12-13.
Mejla gärna din fråga till foretag@wwf.se

Dela gärna:

Senast ändrad 18/10/21

Besök kontakt.wwf.se om du har några frågor.