Charlotte Permell

Välkomna!

WWF Eko har blivit WWF Magasin. Vi förändrar för att nå ännu fler och för att tydliggöra att det här är just WWFs magasin. Vi vill förstås också erbjuda en så modern och attraktiv tidning som möjligt. Hoppas ni uppskattar den nya formen och känner er hemma i allt det nya. God läsning!

Vi erbjuder nu hela tidningen i digital form för dig som är WWF Vän. Logga in med koden som du hittar i tidningen eller via mejl om du har anmält det. Läs tidningen enkelt på din dator, telefon eller surfplatta.

För dig som funderar på att bli WWF vän erbjuder vi fri läsning av förra numret som du hittar här.

Missa inte heller:
Fråga WWF
Våra experter svarar på dina frågor.

WWF Krysset
Fyll i krysset digitalt och skicka in svaret.

BLÄDDERTIDNING

Logga in med din kod
och läs tidningen digitalt

FRÅGA WWF

Ställ dina naturfrågor
direkt till våra experter

Läs WWF Magasin

WWF Magasin 3-2018WWF Magasin är Världsnaturfondens medlemstidning som kommer ut med 4 nummer per år.

WWF Magasin tar med dig ut i naturen här hemma och världen runt och berättar om arbetet med att bevara planetens enastående rikedom. Vi bjuder på massor med naturglädje i fantastiska bildreportage. Här möter du forskare och naturvårdare ute i fält, både på savannen och i fjällskogen!

Men WWF Magasin är mer än en naturtidning – här handlar allt om helhetsperspektivet, hur vi ska kunna leva inom ramen för en planet. Vi skriver om hållbarhetsfrågor som klimat, konsumtion, återvinning och resursfördelning. Alltså om vår tids stora ödesfrågor.

Framför allt visar vi på lösningarna, hur vi alla kan hjälpa till att bygga en framtid där människor lever i harmoni med naturen.

Välkommen till en tidning som berör.

För dig som är WWF Vän

Läs tidningen direkt på nätet här. (Kräver kod som du hittar i tidningen, WWF Magasin 4-18, på sista sidan eller via mejl)

Är du inte medlem ännu och vill titta i tidningen? Här hittar du hela förra numret.

I nya numret:

-Stoppa utrotningen – så ska WWF väcka världen

-Sydgeorgien – visar hur naturen snabbt kan hämta sig när de rätta besluten fattas

-Hyenor – sociala, framgångsrika och fantastiska

-Mer mys och mindre konsumtion när vi firar hållbar jul

-Nu dukar vi fågelbordet – bästa tipsen för att locka många arter

WWF Magasin 4-18

Provläs WWF Magasin

WWF Magasin 3-18Nyfiken på WWF Magasin? Provläs hela förra numret.

WWF Magasin är Världsnaturfondens medlemstidning som kommer ut med 4 nummer per år. Samtidigt som du får härlig läsning 4 gånger per år så bidrar du som stödjande medlem direkt till WWFs naturvårdsarbete, där dina pengar kommer till stor nytta.

Läs förra numret

Bli WWF Vän

Du behövs - Bli WWF Vän!Du behövs - Bli WWF Vän 2019!

Det är endast tack vare våra trogna naturvänner som WWF kan fortsätta kampen för djur och natur! Som WWF Vän får du medlemstidningen WWF Eko fyra gånger om året samt en fin vändekal. Du kan också välja att bli bokmedlem eller märkesmedlem.
Som extra service till dig som läsare finns WWF Eko som blädder­tidning som du kommer åt med en kod som finns i den tryckta tidningen. Du kan även få koden via mail om du inte vill ha papaerstidningen.

Olika medlemskap

Som WWF Vän Medlem får du får löpande rapportering och natursköna upplevelser med tidningen WWF Magasin 4ggr/år samt årets vändekal. Medlemskapet kostar 330:-/år

Som WWF Vän Bokmedlem får du tidningen WWF Magasin 4 ggr/år samt årets vändekal. Du får dessutom den vackra boken Årets Pandabok 2018 "Ett vildare liv". Medlemskapet kostar 590:-/år

Som WWF Vän Märkesmedlem får du tidningen WWF Magasin 4 ggr/år, årets vändekal, Årets Pandabok 2018 "Ett vildare liv" samt en smakfull medlemsnål i gulmetall, som visar att du stödjer WWF. Medlemskapet kostar 800:-/år

Jag vill bli WWF Vän

Årets Pandabok

Under afrikas himlar - Årets Pandabok 2019

Utmärkelsen Årets Pandabok

Världsnaturfonden WWF utser sedan 1972 årets bästa naturskildring i ord och bild till ”Årets Pandabok”. Boken kan vara av såväl svenskt som internationellt ursprung men får inte tidigare ha varit utgiven i Sverige.

Utmärkelsen Årets Pandabok 2019 delades ut av Hans Majestät Konungen vid Världsnaturfonden WWFs höstsammanträde i oktober 2018.

Årests Pandabok - Under Afrikas himlar av Brutus Östling

Juryns motivering till priset lyder: ”När den mångfaldigt prisbelönta fågelfotografen Brutus Östling riktar kameran mot Afrikas storvilt skapar han magiska bilder. Här ser vi den afrikanska savannen som vi aldrig sett den förut. Att bläddra i denna bildskatt är en fullskalig njutning. Detta är samtidigt en bok som hjälper oss att förstå naturens intrikata system och som låter oss möta arter som få lyckats porträttera. Under Afrikas himlar tar oss så nära den afrikanska savannen man kan komma utan att själv vara där. En skimrande safari i bokform”.

Under Afrikas himlar av Brutus Östling är Årets Pandabok 2019

Du behövs - Bli WWF Vän!