Earth hour 2024

EARTH HOUR FÖR FÖRSKOLOR, SKOLOR & FRITIDSHEM

Visa hur din verksamhet deltar i Earth Hour

Earth Hour är världens största manifestation för vår planet. Och vi på WWF är nyfikna på att få veta hur barnen/eleverna engagerar sig genom skolan och förskolan. Tar du upp frågan om klimat och biologisk mångfald på några enstaka lektioner med hjälp av WWFs material? Eller vill du låta eleverna göra ett längre projektarbete där de får en djupare förståelse för hur klimatet och biologisk mångfald hänger ihop? Vad kommer din förskola, skola eller fritidshem att göra med anledning av Earth Hour? Visa hur ni medverkar nedan, och inspirera andra att agera. När vi engagerar barn och unga i miljöfrågan så skapar vi tillsammans en ljusare framtid!

Anmälan för Earth Hour 2024

• Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Hållbar skolmat i en vecka

Inför årets Earth Hour har WWF tagit fram en meny som klarar One Planet Plates hårda kriterier – att äta inom ramen för en planet.

Menyn är ett perfekt verktyg för att skapa hållbara vanor hos era barn och elever. Och alla rätterna uppfyller både kraven på näringsinnehåll, samtidigt som de har ett lågt snittpris (10:50 kr). Sprid gärna menyn på er skola, och njut av planetsmarta och goda måltider i er skola.

Ladda ner menyn här

Inspirationsmaterial

WWF engagerar varje år förskolor och skolor i Earth Hour. Nedan hittar ni inspirerande material, fakta och övningar för undervisning kring temat klimat och biologisk mångfald. Bland annat inspirationsmaterial för yngre eller äldre elever, samt det nya förskolematerialet. Använd även gärna månadskalendern och fyll i egna uppdrag varje dag från Earth Week till Earth Day.

Pandafilmen om en rättvis värld - med tre utmaningar till DIG!

Inspirera med WWFs pandafilmer

WWF Panda Planet uppmanar alla barn och unga att engagera sig för djur och natur. I fem korta filmer berättar vi om klimatvärstingarna bilen, biffen, bostaden och börsen – och ger alla som tittar i uppdrag att agera för klimatet!

Läs här

Flicka med lysande ansikte firar Earth Hour 2018 Franrike

Dela med er av era Earth Hour-bilder och filmer

För att på bästa sätt kunna sprida engagemanget och budskapet vidare vill vi på WWF gärna ta del av era evenemang och aktiviteter genom foton och filmer. Skicka ert material till earthhour@wwf.se.

Observera att ni samtidigt godkänner att WWF får rätt att globalt använda och sprida allt material som skickas in.

Kontakt

Hur startade Earth Hour, hur många deltar egentligen och vad gör WWF för klimatet?
Besök vårt forum för Frågor och svar kring Earth Hour eller kontakta oss på earthhour@wwf.se.

Senast ändrad 07/02/24