Hjälp oss öka antalet tigrar

Totalt uppskattas nu världens tigrar till cirka 3.900 – en ökning med 800 tigrar sedan 2010. Det är oerhört glädjande, men vi får inte tappa fart. Nu fortsätter kampen  för att fördubbla antalet tigrar till år 2020.

Sedan förra sekelskiftet har tigrarna minskat från cirka 100.000 till omkring 3.900 idag. Orsakerna är flera, bland annat illegal jakt, krympande livsmiljöer och handel med tigerdelar som statussymbol och för orientalisk medicin.

I Ryssland, Indien, Nepal och Bhutan verkar den negativa trenden ha vänt och nu ökar antalet tigrar. Det är goda nyheter och följden av att skyddet av dessa hotade djur har stärkts. För att rädda tigerns framtid arbetar WWF hårt tillsammans med både regeringar, lokalsamhällen och naturvårdare. Vi kämpar för att antalet tigrar ska fördubblas till 2020, nästa tigerns år. För att lyckas behöver vi din hjälp - bli stolt Tigerfadder och stöd vårt arbete för världens tigrar!

Läs mer och bli Tigerfadder

Möjligheterna att stödja WWF är många. Välj den stödform som passar dig bäst!

Swish

Skänk en gåva på valfritt belopp till vårt arbete

SMS

WWF 100 till 72900
Skänk en gåva på 100 kr till vårt arbete.

PlusGiro

90 1974-6

BankGiro

90 1-9746

Världsnaturfonden WWF har ett 90-konto, vilket är en garanti för att varje gåva används på rätt sätt. WWF redovisar varje år sin totala verksamhet i Sverige till Svensk Insamlingskontroll. Bakom Svensk Insamlings-kontroll står arbetsmarknadens parter. WWF tillhör även Frivilligorganisationernas Insamlingsråd (FRII) som är insamlingsorganisationernas samarbetsorgan. FRII verkar för etisk och professionell insamling.

Frågor

Har du frågor om ditt medlemskap, fadderskap eller gåvor?

Du är varmt välkommen att ringa till oss på medlemsservice på telefon: 08-6247414.

Vi finns här för att besvara dina frågor på vardagar mellan kl 9.00-12:00.

Du kan också faxa på: 08-851329 eller skicka e-mail till medlemsservice@wwf.se

Vanliga frågor om gåvor och stöd

Riktlinjer för insamlingsverksamheten