Bengalisk tiger (Panthera tigris tigris)

Ge bort ett fadderskap

Som givare av ett fadderskap bidrar du varje månad till WWFs viktiga arbete. För mottagaren av gåvan blir det en present som räcker länge!

Välj månadsbelopp

Välj det fadderskap som du vill ge bort

Välj premie

Mottagare och fadder

Glöm inte fylla i mottagarens e-postadress för att få WWFs rapportering.

Avsändare och betalare

Faktureringsadress

Anmälan

Efter din anmälan kommer du inom en vecka att få ett gåvobevis hemskickat, som du sen kan ge bort. Premien skickas senare och det kan ta upp till några veckor innan den levereras.

• Läs och godkänn villkoren för att gå vidare med beställningen.

Ge en gåva som varar längre!

Som fadder stödjer man månadsvis vårt arbete för att rädda hotade arter och bevara jordens skogar och marina miljöer. Man bidrar till ett starkare WWF som kan fortsätta arbeta på bred front. Behoven är oändligt stora. Just regelbundenheten gåvan gör att vi kan få bättre framförhållning och sätta in våra insatser med större kraft.

Som fadder får man

skoldpaddawwf-1.jpg

Mjukisdjur

En mjukis i plysch (varierar beroende på fadderskap, Pandafadder och Isbjörnsfadder kommer utan premie), eller en fin bok om man blir Naturfadder.

Bergsgorilla

Gåvobevis

En fint gåvobevis som du kan överlämna till den blivande faddern.

Savannelefant (Loxodonta africana)

E-nyhetsbrev / WWF magasin

Antingen e-nyhetsbrev eller tidningen WWF Magasin fyra gånger per år.

Fjällräv

WWFs Instagramkonto

Tillgång till WWFs Instagramkonto för faddrar där vi delar härliga bilder, filmer och möjlighet ges att följa oss i vårt viktiga arbete.

För en levande planet

WWF arbetar aktivt för att bevara den biologiska mångfalden och för att säkra hotade arters överlevnad. På mindre än 50 år har vilda ryggradsdjur minskat med i snitt 60 procent. Och vårt sätt att leva är orsaken. Men vi människor är också lösningen. Och för att leva här på jorden är vi helt beroende av en stor biologisk mångfald.

Genom åren har mer än 10 000 naturvårdsprojekt genomförts i 130 länder runt om i världen. Vi arbetar idag i de flesta länder på jorden. Huvuduppgiften är att bevara den biologiska mångfalden, vilket innebär alla viktiga naturtyper och deras djur- och växtliv.

Vi arbetar också med att få oss människor att använda våra naturresurser på ett uthålligt sätt så att de ska räcka också till kommande generationer. Ytterligare ett av våra arbetsfält är att försöka hindra utsläpp av föroreningar och andra aktiviteter som negativt påverkar naturen.

Mer om WWFs arbete

Lodjur

Hur går det till?

Välj vilket fadderskap du vill ge bort genom att klicka på någon av bilderna och fyll därefter i uppgifterna i formuläret.

Vad händer sen?

Du kommer efter några dagar att få hem ett gåvobevis samt en blankett för autogiromedgivande som du skriver på och returnerar för att aktivera fadderskapet. WWF betalar portot.

OBS! Om du själv redan är fadder hos WWF och ger bort samma fadderskap som du har (till exempel Pandafadder till Pandafadder), behöver du inte skriva under något autogiromedgivande och det kommer därför inte heller att skickas något medgivande hem till dig. Fadderskapet du valt att ge bort aktiveras automatiskt då det redan finns ett godkänt autogiromedgivande.

När vi mottagit din autogiroanmälan kommer även mjukisdjuret eller boken (för Naturfadder) att skickas till dig så att du själv får överlämna den fina gåvan tillsammans med gåvobeviset. Observera att det kan ta några veckor innan mjukisdjuret eller boken hinner fram till dig. Pengarna kommer sedan att dras från ditt konto sista bankdagen i varje månad.

Vad får en fadder?

Förutom mjukisdjuret eller boken (för Naturfadder) och gåvobeviset som du själv får överlämna, så får man som fadder regelbunden information om WWFs arbete samt rapportering från WWFs fältarbete inom det område du har valt att stödja. Pandafadder och Isbjörnsfadder saknar premie.

Rapportering från fält

Rapporteringen sker via olika fadderrapporter som skickas ut via e-post fyra gånger om året.
Det är därför viktigt att du fyller i den blivande fadderns e-postadress. Om du väljer att ge bort Östersjöfadder eller Naturfadder så kommer de att få vår medlemstidning WWF Magasin fyra gånger om året.

Orangutang

Din gåva gör nytta

Utrotningshotet är överhängande för många arter. Skövling av jordens tropikskogar förstör livsmiljöerna, klimatförändringar påverkar allt levande i allt högre grad, och tjuvjakt och illegal handel omsätter årligen miljardbelopp.

WWF arbetar intensivt vidare, och vårt arbete ger resultat tack vare allt fler engagerade naturvårdsvänner. Som givare av ett fadderskap bidrar du varje månad till att göra våra naturvårdsprojekt framgångsrika och stödjer vårt arbete för att skydda och bevara en levande planet.

Mer om WWFs arbete

Vanliga frågor

Hur blir jag månadsgivare / fadder?

Tack för att du vill stödja vårt arbete! Du kan välja mellan nio olika fadderskap. Just regelbundenheten i din gåva har stor betydelse. Den bidrar till ett starkare WWF som kan fortsätta arbeta på bred front. Här hittar du all info om hur du anmäler dig.

Vad innebär det att bli fadder hos Världsnaturfonden WWF?

Regelbundenheten i din gåva som fadder har stor betydelse. Den bidrar till att vi får bättre framförhållning och kan sätta in våra hjälpinsatser med större kraft. Som fadder blir du en symbolisk fadder för till exempel tigern. Då får du en möjlighet att under lång tid följa WWFs arbete för tigern och skydda andra utrotningshotade arter. Ditt stöd används direkt till att stoppa tjuvjakt, påverka beslutsfattare och sprida information. Läs mer om våra olika fadderskap.

Är det någon uppsägningstid eller bindningstid?

Nej, vi har ingen bindningstid, och ingen uppsägningstid för våra fadderskap med autogiro. Du kan när som helst avsluta ditt månadsgivande genom att kontakta vår givarservice eller din bank.

Hur ger jag ett fadderskap i present?

Vad roligt att du funderar på att ge ett fadderskap som present! Det brukar vara en uppskattad present. Och ditt bidrag varje månad är värdefullt, för att vi ska kunna arbeta långsiktigt, för biologisk mångfald och hållbarhet. Här hittar du mer information för att ge bort ett fadderskap.

Hur ändrar jag mitt månadsbelopp?

Du kan närsomhelst ändra ditt månadsbelopp här eller kontakta vår givarservice.

Fler sätt att stödja

Kolibri
WWFs givarservice

Vi besvarar dina frågor om fadderskap, medlemskap och gåvor

Ring oss på 08-624 74 14
Öppet vardagar 08.00-18.00
givarservice@wwf.se

Senast ändrad: 2019-06-11

Besök kontakt.wwf.se om du har några frågor.