Giant panda (Ailuropoda melanoleuca); Sichuan Province, China

WWFs regler för hur vi skapar bra samtal på Facebook och Instagram

Välkomna att diskutera med oss och varandra i våra sociala kanaler! Tänk på att hålla en schysst ton, det blir trevligare så – för alla! Det är inte okej med personpåhopp, att sänka varandra, rasism, hat och hot, eller vilseledande information. Tänk också på att hålla dig till ämnet i inlägget och att inte lägga upp länkar, då vi har svårt att hinna granska dem. Vi är juridiskt ansvariga för allt som postas. Här är våra regler:

• Diskutera gärna, men håll en schysst ton, och försök vara sakliga.
  • Respektera att folk tycker olika. Provocera inte medvetet.
  • Håll dig till ämnet i tråden. Att ”kapa” en tråd är inte tillåtet. Kommer du på en fråga som inte har med inlägget att göra, skicka den istället som ett meddelande till oss, lägg det inte under inlägget. Eller gör en post direkt på sidan.
  • WWF har nolltolerans mot hat, hot, nedsättande omdömen och generaliseringar. Det gäller både mot enskilda personer och mot grupper.
  • Det är inte tillåtet att lägga ut privat information om andra, var också försiktig med att lägga ut privat info om dig själv.
  • Inga personpåhopp, mot personer på WWF, andra i tråden eller vem som helst, till exempel offentliga personer. Vi är snälla mot varandra.
  • Tanken med kommentarsfälten i våra sociala medier är att bjuda in till samtal, våra följare får inte driva kampanjer.
  • Spamma inte. Skicka inte samma eller liknande kommentarer flera gånger.
  • Fråga inte samma sak flera gånger då vi redan besvarat frågan. Spamma inte heller samma fråga på flera inlägg.
  • Inga länkar. Vi hinner tyvärr inte granska alla länkar så därför är de inte tillåtna alls.
  • Undvik bilder utom när vi uttryckligen ber om det. Bilder som bryter mot våra regler tas bort. Det gäller även bilder med stötande innehåll. Vi tillåter inte heller skärmdumpar då vi inte har möjlighet att granska innehållet i dem. Undvik copyrightskyddat material.
  • Det är inte tillåtet med vilseledande information av något slag. Detta raderas.
  • Reklam för företag och tjänster är inte tillåtet.

Vi går regelbundet igenom allt som postas och raderar eller döljer det som inte följer våra regler. Du kan också komma att spärras från sidan om du bryter mot reglerna.

Ser du något som vi missat, meddela oss gärna. Du kan kommentera som svar på kommentaren och skriva ”@wwfsverige kolla upp detta”, men då riskerar du att hamna i debatt med den som skrivit. Skicka istället helst ett direktmeddelande till oss med kopia av kommentaren och länk till inlägget.

Tack för hjälpen!

Besök våra Sociala medier här:
Facebook och Instagram

Senast ändrad: 2019-10-15

Besök kontakt.wwf.se om du har några frågor.