Gå till huvudinnehållet

Gör mer för NATUREN – Höj din månadsgåva

Stort tack för ditt viktiga stöd som månadsgivare! Med din hjälp kan vi genomföra projekt så att arter som tigrar, pandor och sköldpaddor inte går förlorade. Vill du göra ännu större skillnad? Här kan du enkelt öka ditt månadsbelopp. Varje extra krona räknas.

Steg 1/2

Mitt fadderskap

Mitt fadderskap

Legitimera dig med BankID för att höja din månadsgåva:

Fadderskap

Med hjälp av ditt personnummer hämtas dina nuvarande fadderskap från vår befintliga databas.

Steg 2/2

Signering för att höja beloppet

Signering för att höja beloppet

Valfritt belopp (minst 25 kr)
  • Ditt stöd gör skillnad - Bara 50 kronor mer i månaden kan på ett år ge provtagningsutrustning för 12 fjällrävar

Ditt nya månadsbelopp blir kr/mån Stort tack för att du ger mer till naturen!

Fyll i dina kortuppgifter

Här fyller du i dina kortuppgifter och efter det kommer du vidarekopplas till tacksidan!

Fyll i ditt mobilnummer och öppna din Swishapp för att genomföra gåvan.

Fyll i uppgifter för faktura

Här fyller du i fakturainformation så vidarekopplas du efter det till tacksidan!

Vanliga frågor

Varför behövs WWFs faddrar?

Som fadder är du månadsgivare och får en möjlighet att under lång tid följa WWFs arbete för att skydda djur och natur. Ditt stöd är ovärderligt och används direkt till att bland annat för att rädda hotade arter, påverka beslutsfattare och sprida information. Regelbundenheten i din gåva som fadder har stor betydelse. Den bidrar till att vi får bättre framförhållning och kan sätta in våra hjälpinsatser med större kraft.

Är det någon uppsägningstid eller bindningstid?

Nej, vi har ingen bindningstid, och ingen uppsägningstid för våra fadderskap med autogiro. Du kan när som helst avsluta ditt månadsgivande genom att kontakta vår Givarservice eller din bank. Tänk på att det kan ta upp till 5 bank dagar innan autogirot avslutas hos BGC.

Du kan även ändra ditt månadsbelopp här eller kontakta vår Givarservice:

Ring oss på 08-624 74 14
Öppet vardagar 08.00-17.00
givarservice@wwf.se

Hur används mina pengar?

Din gåva går till projekt för att stoppa utrotningen, verka för biologisk mångfald och göra insatser för att stoppa klimatförändringarna. Max 15 % används till administration och insamling som är en förutsättning för att pengarna ska nå ut till projekt på ett effektivt och säkert sätt.  Vill du läsa mer om hur pengarna används kan du göra det här. Tack för ditt stöd för en levande planet!

Så här används dina pengar:

 85 %

 Naturvård

 15 %  

 Insamling & administration 

Hur fungerar månadsgivandet via Klarna?

Om du väljer att bli månadsgivare/fadder via Klarna godkänner du Klarnas villkor och att Klarna drar pengar varje månad, via ditt bankkonto. Du godkänner månadsgivandet i Klarnas betaltjänst. Din månadsgåva dras första gången vid anmälningstillfället, följande dragningar den 27:e i varje månad.

Klarna kommer inte att skicka påminnelsefakturor eller krav om du inte har pengar på kontot. Du kan när som helst välja att ändra eller avsluta ditt månadsgivande. Vill du ändra eller avsluta ditt månadsgivande via Klarna så kontaktar du oss på Världsnaturfonden WWF på givarservice@wwf.se

Besök Klarnas webbsida för fler frågor och svar.

Har du frågor om ditt fadderskap?
Du är alltid välkommen att kontakta vår givarservice på telefon 08-624 74 14, vardagar mellan klockan 08:00-17:00, eller via e-post givarservice@wwf.se

Dela gärna:

Senast ändrad 16/10/25

Stäng sök

Har du frågor?

Besök Frågor och svar om du har några frågor.

För press

Besök vårt pressrum där du hittar pressmeddelanden, debattartiklar, rapporter, pressbilder samt WWFs talespersoner.

Telefon pressjour: 08-54657500
E-mail: press@wwf.se