Gå till huvudinnehållet
Ormbunke

Our planet
Vår planet på hållbar väg

Skolmaterial kopplat till Netflixserien Our Planet

Den senaste tiden har klimatfrågan, med all rätt, fått stort fokus i samhället. Unga runt om i världen höjer sin röst och kräver att klimatet räddas. Nu är det dags för förlusten av biologisk mångfald att få samma dignitet. Vi vill att barn och ungdomar ska få utveckla kunskap, motivation och möjlighet att vara en del av att bevara den biologiska mångfalden. Att de utvecklar kompetenser för att agera för en hållbar framtid där mångfalden av djur och växter räddas.

I samband med Our Planet har WWF tagit fram en lärarhandledning som hjälper lärare att jobba med frågan om biologisk mångfald i skolan. Handledningen bygger på att lärare och elever tittar på filmerna och sedan arbetar vidare med frågor och funderingar som filmen väcker. Handledningen innehåller lite bakgrund, en del fakta, men fram för allt lektionsupplägg och aktiviteter att göra i skolan, kopplade till de olika filmernas innehåll.

Hämta materialet här

Dela gärna:

Senast ändrad 05/04/19

Besök Frågor och svar om du har några frågor.