Stoppa utrotningen - bevara vår levande planet  aa

Engagera dig

Stöd WWF

GODA RESULTAT 2018!

2018 har varit ett viktigt år. Ett år då vi tillsammans gjort stor skillnad.

WWF har bland annat bidragit till att en av världens allra sista sumatranoshörningar förts i säkerhet, att de hotade bergsgorillorna ökat i antal, att Nepal är nära målet med dubblerat tigerantal och att tjuvjakten på Afrikas elefanter faktiskt minskat något. För att nämna några saker. Vi har många positiva resultat från jordens alla hörn.

Vi kommer att fortsätta vårt arbete – och vi gör det tillsammans!

Vill du också vara med och bidra?

Bli fadder här och var med och kämpa för en levande planet.

Du kan även skänka en gåva via Swish till Världsnaturfonden WWF. Vårt Swishnummer är

9019746. Läs mer om Swish här.

Varmt tack för din gåva!

Barn

Foto:Anup Shah / WWF

Panda Planet – WWF för barn och unga

Barn och unga är djurens stora kämpar. Därför finns Panda Planet, både som sajt och som stödjande VIP-medlemskap. Vår vision är att det ska vara lika roligt som viktigt att lära sig om djur, natur och stora miljöfrågor.

På pandaplanet.se finns allt från spännande djurfakta och viktiga miljöfrågor till blandade pyssel, ritskolor, quizar och tävlingar. Sajten är gratis, men genom ett VIP-medlemskap stödjer barnet WWFs verksamhet.

Som tack får alla VIP-medlemmar bland annat ett mjukdjur och ett eget regnskogsträd på Borneo. I VIP-medlemskapet ingår även rabatt på flera djurparker och akvarier.

Välkommen!

Företag

Foto: naturepl.com / LYNN M. STONE / WWF

Företag

Är ni ett företag som vill vara med och göra skillnad?

Att företag ska vara en positiv och drivande kraft i kampen för hållbar utveckling är självklart för WWF. Därför samarbetar vi med företag och primärt inom tre huvudområden: Marknadsförändring mot hållbar produktion och konsumtion, Vatten samt Klimat.

Genom att skänka en företagsgåva eller bli WWF Vänföretag är ni med och hjälper oss att bygga en framtid där människor lever i harmoni med naturen. Som tack får ni diplom, webbanner och annat material ni kan dela med andra.

Vårt arbete är helt beroende av ert stöd – tack för ert engagemang!

Klicka på bilderna nedan för att läsa mer.

Företagssamarbeten

Företagsgåva

Ungdom

Om inte du så vem?

Det ska inte vara så svårt att göra skillnad. Morgondagen är ungdomens. Men samtidigt tas beslut av de som inte kommer leva då. Så ska det inte vara.
Ungas röster måste få större makt -  vilket är anledningen till att WWF Sweden Youth har skapats. Vi tror att alla människor kan hitta sitt unika sätt att göra skillnad.

Det här gör WWF

WWF finns i över 100 länder, har fler än fem miljoner supportar och driver tusentals projekt inom allt från tjuvjaktsbekämpning till klimatsmarta energilösningar.

Välkommen att läsa mer och engagera dig!

WWF-bloggen: Skriv på för att rädda Europas sötvatten!

Med din hjälp kan vi skicka ett kraftfullt budskap till EU-kommissionen och de medlemsländer som vill urvattna vattendirektivet om att vi vill ha en lagstiftning som fortsatt skyddar och värnar Europas sötvattensmiljöer!

Läs Anders Alms blogg och skriv på!

Forskare har upptäckt 150 nya arter i Mekongregionen

Totalt har 157 arter – däribland 3 däggdjur, 23 fiskar, 14 amfibier, 26 reptiler och 91 nya växter hittats.

De upptäcktes i svårtillgängliga berg, floder och gräsmarker i Kambodja, Laos, Myanmar, Thailand och Vietnam.

Medlemstidningen WWF Magasin

Panda Planet sida