Gå till huvudinnehållet
Kunskapstavlan

Kunskapstavlan och WWF

ger ut kollektion med hotade arter.

Tillsammans med Kunskapstavlan ger WWF Sverige ut kollektionen WORLD LIFE för att uppmärksamma och hedra några av jordens mest hotade djur.

Först ut i serien är den afrikanska skogselefanten, tigern, bergsgorillan, östersjötumlaren och den skandinaviska fjällräven.

– Med denna kollektion är vi med och bidrar till WWFs avgörande arbete. Vi får möjligheten att öka människors medvetenhet och engagemang. Genom våra tavlor får vi vara organisationens förlängda arm in i hemmet och skapa en närhet mellan mottagaren och djuret, säger Jennie B Lindfors VD på Kunskapstavlan.

– Samarbetet med Kunskapstavlan blir ett spännande sätt att koppla naturen närmare människors hem och vardag. Vi hoppas att kollektionen bidrar till att öka medvetenheten kring arterna och deras situation, men också hur vi som individer på konkreta sätt kan vara med och göra skillnad, säger Lisbeth Larsson, Kommunikationschef på Världsnaturfonden WWF.

Utöver de fysiska tavlorna kommer Kunskapstavlan även att arbeta i sina digitala kanaler med att sprida djupare kunskap om djuren, deras utsatthet och framförallt vad man själv kan göra för att bidra. När man köper en tavla från kollektionen bidrar man även ekonomiskt, 3 procent av kollektionens totala försäljning går till WWF:s arbete för en levande planet.

Läs mer om kollektionen på kunskapstavlan.se.

Samarbetsansvarig

Dela gärna:

Senast ändrad 14/03/23

Besök Frågor och svar om du har några frågor.