may-h37NorLUoEI-unsplash

Hitta HUBBen

Våra One Planet Plate-hubbar är knutpunkter där olika aktörer som använder One Planet Plates märkning kan få stöd, idéer, utbildning och inspiration, men även tillgång till rådgivning och support av andra aktörer och hubbens ledare. Syftet med hubbarna är även att stimulera till samverkan för att främja en mer hållbar produktion och konsumtion av livsmedel genom att sprida användningen av One Planet Plate i Sverige. Som hubb-medlem får du dessutom rabatt på ett klimatberäkningssystem.

markus-spiske-Yy-dHQP-Ax0-unsplash (1)

Jag vill gå med i en hubb!

I dagsläget finns det en hubb som leds av konsultbyrån Miljömatematik. Kontakta mat@wwf.se om du vill gå med i en Hub!

pexels-scott-webb-212932

Jag vill starta en hubb!

Är du sugen på att starta en hubb? Så roligt! Här hittar du mer information om hur du går tillväga!

Vad är skillnaden mellan One Planet Plate-hubb och en One Planet Plate Restaurangkedja?

En One Planet Plate hub är inte samma sak som en One Planet Plate restaurangkedja.En restaurangkedja äger och driver flera restauranger med samma eller olika varumärke(n) och koncept med syftet att samordna kostnader och administration och erbjuda sina restaurangtjänster till en bredare publik. Inom One Planet Plate erbjuder vi en lösning för restaurangkedjorna där kostnad och administration kan samordnas, vilket håller nere kostnaderna för att koppla på fler enheter inom samma kedja.

Läs mer!

Senast ändrad 18/04/24