Gå till huvudinnehållet

Nyheter|14 mar, 2019

Tack alla Postkodlotteriets lottköpare – nu kan vi göra ännu mer!

Wild panda (Ailuropoda melanoleuca) in China.
WWFs generalsekreterare Håkan Wirtén tar emot årets check på 18,7 miljoner.

Igår, den 13 mars, delade Postkodlotteriet ut årets lotteriöverskott till sina 56 förmånstagare - och Världsnaturfonden WWF är en av dem. WWF fick ta emot 18,7 miljoner kronor som kommer att användas i arbetet för en levande planet. I det arbetet ingår WWFs bland annat projekt för hållbara städer - i Sverige och runt om i världen- att inspirera till planetsmarta kostval och att engagera fler för en hållbar framtid.

Postkodlotteriets syfte är att bidra till ett starkt civilsamhälle, därför går hela överskottet till ideell sektor. Sedan starten 2005 har Postkodlotteriet skänkt över tio miljarder kronor till välgörenhet bara i Sverige.

Varmt tack alla lottköpare! Planetens utmaningar är enorma, men tillsammans kan vi påverka utvecklingen i rätt riktning för en mer hållbar framtid!

WWFs generalsekreterare Håkan Wirtén tar emot checkar under utdelningen den 13 mars tillsammans med andra förmånstagare.

Dela gärna:

Annat aktuellt

Senast ändrad 12/02/24

Besök Frågor och svar om du har några frågor.