Earth Hour Challenge

Utmana dig själv eller kollegorna för planeten!

Det skulle krävas fyra jordklot om alla på jorden levde som vi gör i Sverige idag. Det är dags att ta ett större ansvar för vår miljöpåverkan, och det går faktiskt lätt att göra skillnad. När vi är många som gör små saker skapas stor förändring. Anmäl dig därför till ett roligt sätt för hela Sverige att tillsammans agera för klimatet, djur och natur.

Earth Hour Challenge är ett samarbete mellan WWF och appen Deedster. Räkna ut ditt klimatavtryck, quizza dig till ökad kunskap om hållbarhet och klimat samt sänk ditt avtryck genom mikrouppdrag (deeds). Följ dina och resten av Sveriges framsteg live i appen.

Vill ni göra skillnad för planeten på ett enkelt och engagerande sätt?

Genom att delta i Earth Hour Challenge blir det roligt och lärorikt att agera för planeten!
Du kan också utmana kollegorna, samarbetspartners eller varför inte konkurrenterna i Earth Hour Challenge.

Du och ditt företag kan stötta WWF och delta i tävlingen på två olika nivåer:

• Anmäl ditt företag till Earth Hour Challenge
    Tävla tillsammans med dina kollegor och lär dig mer om hur du kan minska ert avtryck på planeten och agera för klimatet och biologisk mångfald.
  • Anmäl ditt företag till Earth Hour Challenge och Donate Your Feed
    OCH:
    Donate Your Feed: stötta WWF under Earth Hour genom att donera utrymme för ett färdigskrivet inlägg om Earth Hour om dagen 26-28 mars från WWF i era sociala kanaler där man uppmanar kunder att släcka och höja sin röst för planeten.

gör er intresseanmälan här

Sugen på att testa ännu fler appar? Kolla in några bra appar här.

Ljus Earth Hour – Madrid, Spain

Så kan du delta

För många människor har Earth Hour blivit en högtidlig stund som efterlängtas av såväl stora som små. Det finns många sätt att engagera sig för klimatet och göra kvällen extra mysig, rolig och minnesvärd.

Tips och inspiration

Earth hour Många djur hotas

Filmer om Earth Hour

På Youtube hittar du en spellista med filmer att se under Earth Hour. Bli inspirerad, informerad och hänförd!

Earth Hour på Youtube

Cykeltur

Kommuner

Vad kommer er kommun att göra för att engagera er? Anmäl ert deltagande nedan, och inspirera era medborgare att agera för en ljusare framtid.

Läs mer här

Genomskinligt asplöv (Populus tremula)

Förskolor & skolor

Hur kommer er förskola eller skola att engagera er i Earth Hour? Visa ert deltagande, och inspirera andra skolor att agera för en ljusare framtid.

Jorden

Företag & organisationer

Ta ställning för klimatet – engagera ditt företag, organisation, trossamfund eller er offentliga verksamhet i världens största miljömanifestation, Earth Hour.

Film

Nu laddar vi inför Earth Hour 2019!

Film

Nu laddar vi inför Earth Hour 2019!

Testa dig själv med Klimatkalkylatorn

Testa dig själv i Klimatkalkylatorn

Dina val i vardagen spelar stor roll för hur mycket utsläpp du orsakar. Att äta mer vegetariskt, resa mer kollektivt, cykla mer och välja miljömärkt el i hemmet är enkla saker du kan göra för att minska utsläppen.

Kontakt

Hur startade Earth Hour, hur många deltar egentligen och vad gör WWF för klimatet?
Besök vårt forum för frågor och svar eller kontakta oss nedan.

Cecilia Stenström

Projektledare för Earth Hour

cecilia.stenstrom@wwf.se

Therese Wåtz

Projektkommunikatör

therese.watz@wwf.se

Välj mellan olika medlemskap

Fyll i dina uppgifter

Faktureringsadress

Välj betalsätt

• Läs och godkänn villkoren för att gå vidare med beställningen.

Senast ändrad: 2019-11-22

Besök kontakt.wwf.se om du har några frågor.