Nyheter|10 Apr, 2019

Missa inte den Biologiska mångfaldens dag onsdagen den 22 maj i Angarnssjöängen.

Havsörn
Gammal havsörn. Vi har stor chans att se havsörn i Angarnssjöängen (Haliaeetus albicilla) Foto:(C) Ola Jennersten, WWF

Fira Biologiska mångfaldens dag vid Angarnssjöängen med experter från Världsnaturfonden WWF och Angarngruppen. Vi kommer även att rapportera direkt med bilder om vad vi ser under dagen på WWFs Instagram, Facebook och Twitter.

15.00 – 19.00 Droppa in till Midsommarberget och skåda fåglar med fågelexperter från Angarngruppen och WWF. Testa tubkikare och lär dig mer om fåglar. Vi räknar arter och ger tips. Panda Planet med Therese Wåtz är på plats med en egen station för alla unga besökare. Kom och prata djur och natur med Charlotte Permell, chefredaktör för WWF Magasin.

16.30 – 18.00 Vandring i blomstermarker med fokus på vilda bin, fjärilar och blommor. WWFs artexpert Ola Jennersten guidar tillsammans med Angarngruppens Karin Hendahl och Gunnar Hesse, Start vid P plats Örsta.

18.15 – 19.30 Fågelvandring med Stefan Paulin från Angarngruppen och Torbjörn Hegedüs från WWF. Start vid Midsommarberget och mål vid nya WWF- plattformen. Som invigs den 4 maj . Guidning i lugnt tempo där vi både lyssnar och tittar på sjöängens alla fåglar.

20.00 – 22.00 Spaning och lyssning efter fladdermöss och nattsångare. WWFs expert Tom Arnbom och Björn Nordling från Angarngruppen guidar. Start vid P plats Örsta.

Ingen kostnad för guidning, men ta med egen fika.

Hitta till Angarnssjöängen utanför Vallentuna

Rödbena ser vi vid Angarnssjöängen . Foto Ola Jennersten

Fler aktiviteter i hela Sverige här på Biologiska mångfaldens dag

Senast ändrad: 2019-04-17

Dela den här artikeln

Besök kontakt.wwf.se tills vidare om du har några frågor.