Foto: Pixabay / CreativeCommons

One Planet Plate
– måltider för en levande planet

Vi behöver förändra våra måltider för att klara oss med den enda planet vi har. Att äta inom ramen för planetens gränser med One Planet Plate är färgglatt, hälsosamt och spännande. Ett enkelt sätt att göra skillnad – en måltid i taget.

One Planet Plate är en  guide och en märkning av måltider. Både för dig som vill äta hållbart och för alla som vill servera hållbara måltider: matlagare, restauranger, matkasseföretag, receptsidor, skolkök och måltidsleverantörer.

One Planet Plate guidar dig till hållbara måltider som gynnar klimatet, den biologiska mångfalden - och din hälsa. Så håll utkik efter One Planet Plate-symbolen!

Du kan göra skillnad – en måltid i taget.

Basen i One Planet Plate kommer från växtriket. Om fisk och kött ingår ska de ha grönt ljus i WWFs guider. Givetvis ska även de viktigaste vegetabilierna vara hållbart producerade. Varje dag bidrar du till en bättre framtid genom att utgå från växtriket – om du äter kött och fisk, ha väl vald fisk och kött som krydda.