Nyheter|12 maj, 2020

Fira naturen med WWF och ställ dina frågor om djur och natur den 19 maj

Tjäder

WWFs program på den Biologiska mångfaldens dag !

Det rådande hälsoläget gör att vi flyttar dagens publika aktiviteter från Isbladskärret till WWFs sociala medier. WWF bjuder på en film för alla med rapporter från WWFs artexperter som från sin nära-natur berättar om djur och natur och tipsar om hur man bygger bihotell och gör sin omgivning bättre för biologisk mångfald. Även Panda Planet har kul tips för alla barn. WWF sänder filmen på Facebook den 19 maj med premiär klockan 12.

Med start klockan 9 och fram till klockan 15 går det att ställa frågor direkt  om djur och natur till WWFs artexperter. De sitter beredda så skicka gärna in bilder och frågor direkt till WWFs instagram  och facebook .

Här hittar ni fler arrangemang i hela Sverige

Kärleksdans hos knölsvan

I den nya WWF filmen den 19 maj får vi rapporter från flera platser men även från Nationalstadsparken och Henrik Waldenström. Nationalstadsparken i Stockholm firar i år 25 år

Här mer om nationalstadsparken och en ny film!

Senast ändrad 12/02/24