Välkommen till WWF Utbildning

Hållbar utveckling är en av vår tids största utmaningar. Den kräver att vi tänker om, tänker nytt och ständigt lär oss. WWF Utbildning är till för dig som vill lära eller för dig som är pedagog och vill hitta former, metoder och innehåll.

Besök vår valsida

Besök vår sida om valet där partier och politiker uttrycker sina tankar om utbildning för hållbar utveckling.

Valsida

Valdebatt om utbildning för hållbar utveckling

Skol- och utbildningsaktörer från hela landet mötte riksdagspolitiker den 27 augusti på Rosenbad, Stockholm, för att diskutera vilka åtgärder inom lärande och utbildning som krävs för att möta vår tids stora utmaning: att skapa välfärd och rättvisa inom planetens gränser. Mötet dokumenterades och finns nedan i tre delar:

Film del 1
Film del 2
Film del 3

Elevrum

I elevrummet finns material riktat till elever. Här kan du lära dig mer om natur, miljö och hållbar utveckling. Här finns t.ex. övningar, filmer och faktablad samt tips på projektarbeten.

Besök elevrummet

Lärarrum

Lärrarummet vänder sig till lärare och andra aktiva i skola och utbildning. Här kan du hitta fakta och metoder för lektioner och skolutveckling.

Besök lärarrummet

Entreprenörskap

Världen behöver kreativa och hållbarhetstänkande entrepenörer.
Genom hela utbildningssystemet framhålls entrepenörskap och hållbar utveckling.

Läs mer om entreprenörskap och hållbar utveckling

Hållbara städer

Världsnaturfonden WWF arbetar för hållbara städer utifrån visionen One Planet Future. I vårt arbete med städer fokuserar vi speciellt på fem utmaningar för hållbara städer.

Läs mer om hållbara städer

Senast uppdaterad 2014-11-14

Ekologiska fotavtryck

Testa ditt ekologiska fotavtryck.

Till ekologiska fotavtryck - kalkylatorn