WWF Eko blir WWF Magasin

Naturglädje, kunskap, fördjupning och påkostade bildreportage i nytt bläddervänligt format. Med en högkvalitativ tidning om natur och hållbarhet satsar WWF på att nå ännu fler.

WWF Magasin 3-18

Ett starkt redskap för att behålla befintliga stödjare och för att värva nya – så ser målen ut för omgörningen av WWFs medlemstidning, som nu också ska spridas utanför medlemskretsen.

– WWF Magasin samarbetar med landets bästa naturfotografer, skribenter och har en toppkvalificerad formgivare. Nu får tidningen också en dräkt som gör innehållet rättvisa, säger Charlotte Permell, chefredaktör för WWF Magasin.

Samtidigt byter alltså magasinet titel för att tydliggöra vem som är avsändaren. Bytet av titel är sista steget i den uppgradering av tidningen som påbörjades för två år sedan.

– Vi ser ett mycket starkt gensvar från våra läsare. Vi tror också att många fler vill läsa om de frågor som är avgörande för vår framtid, biologisk mångfald och klimat. Samtidigt bjuder tidningen mycket naturglädje parat med expertkunskap. Där har WWF Magasin en helt egen nisch i Sverige, säger Charlotte Permell.

Den snabba tekniska utvecklingen av både papper och tryckmetoder gör det nu också möjligt att göra en tidning som både är snygg och håller högsta tillgängliga miljöstandard.
Torsdag 13 september når det nya magasinet läsarna.

WWF Magasin 3-18I nya numret:
- Afrikas vildhundar, se Brutus Östlings unika, närgångna bilder

- Dansande tranor, kronhjortsbröl och många fler tips om vad du inte ska missa i naturen just nu

- Bardvalar  - hur blir de så enorma?

- Zakynthos havssköldpaddor fick akuthjälp från WWF

- Så prenumererar du på grönsaker direkt från bonden

- Techfarm, nya tidens klimatsmarta boende

Läs WWF Magasin här

Fakta:
WWFs medlemstidning utkommer fyra gånger om året i en upplaga om 70 000 exemplar. Magasinet finns också i digital, bläddervänlig utgåva på webben.
Formgivare är Anna Wiklund.

Senast uppdaterad 2018-09-14

Bli WWF Vän

Som WWF Vän får man medlemstidningen WWF Magasin 4 ggr/år, en riktig naturtidning med bilder i världsklass, senaste forskningen om vilda djur och mycket läsning om hur vi alla kan leva mer hållbart.
Som bevis för att du är WWF Vän får du också en vändekal för 2018. Ett medlemskap kostar från 330 kr/år..

Blir WWF Vän här!

eller skicka e-post till medlemservice@wwf.se
så skickar vi ett inbetalningskort.

Kom ihåg att skriva att du vill bli WWF Vän!

Provläs förra numret

WWF Eko 2-18

Är du inte medlem ännu och vill titta i tidningen?

Här hittar du hela förra numret