WWFS Projektkarta

WWF arbetar i hela världen. Den svenska delen av WWF stödjer och jobbar med hundratals projekt. Här kan du läsa mer om några av dem. Klicka på symbolerna på kartan för att läsa mer om projekten. Du kan också välja att sortera projekten efter kategori – till exempel tropikskog eller hav och kust. Då klickar du på respektive symbol under kartan. WWFs internationella arbete är omfattande i alla världsdelar. Vill du läsa mer om det kan du gå till vår internationella hemsida www.panda.org.

STÄNG

Välj kategori

Projektkarta - här arbetar WWF

WWF arbetar i hela världen. Den svenska delen av WWF stödjer och arbetar med hundratals projekt. Här presenterar vi några av dem.

WWFs internationella arbete är omfattande i alla världsdelar. Vill du läsa mer om det kan du gå till vår internationella hemsida wwf.panda.org.

Senast uppdaterad 2016-02-22

WWF – världens naturvårdsorganisation

Världsnaturfonden WWF är en helt oberoende och partipolitiskt obunden miljö- och naturvårdsorganisation som bildades 1961.

Med sina fler än fem miljoner supportrar är WWF en av världens ledande ideella och oberoende naturvårdsorganisationer. Vi finns i över 100 länder och arbetar med naturvårdsprojekt i fält, naturvårdsforskning, utbildning och påverkansarbete i nationella och internationella forum. Verksamheten finansieras till största delen med gåvor från allmänheten.

WWF arbetar för att hejda förstörelsen av jordens naturliga livsmiljöer och bygga en framtid där människor lever i harmoni med naturen genom att:

• bevara världens biologiska mångfald
• verka för att förnybara naturresurser används på ett hållbart sätt
• minska föroreningar och ohållbar konsumtion.