Klimat – stoppa den globala uppvärmningen

Här kan du läsa om vad som menas med klimatförändringarna, vad du som privatperson kan göra för att leva lite mer klimatsmart i din vardag och hur vi på WWF jobbar med klimatfrågan.

Vad är klimatförändringarna?

Här kan du läsa mer om klimatförändringarna, människans påverkan och vilka lösningar som WWF tror på .

Vad är klimatförändringarna?

Mänsklig påverkan

Konsekvenser

Lösningar

WWFs klimatmål

Förnybar energi åt alla

Vill du ha en hållbar framtid för vår planet och för oss som bor på den? Stöd oss i vårt arbete att göra förnybar energi till den nya standarden.

Svenska AP-fonder finansierar fossilbubblan

Myter om förnybar energi (på engelska)

Skriv på det globala Seize Your Power-upproret

Samhälle och politik

WWF arbetar på bred politisk front och med olika samhällsaktörer för att bromsa den globala uppvärmningen.

Earth Hour City Challenge

Low Carbon Cities

One Planet Living
Abu Dhabi – Masdar City

Utbildningsmaterial

Företag och näringsliv

WWF samarbetar med många olika företag för att få dem att verka för en hållbar utveckling och ett bättre klimat

Climate Solver

Climate Savers

Senast uppdaterad 2014-09-15

Pandarankning av partiernas miljöambitioner i WWFs frågor

En levande planet med friska ekosystem utgör grunden för välfärd och hållbar utveckling. Inför höstens val frågade Världsnaturfonden WWF de största partierna hur de ställer sig i tio viktiga miljöfrågor, och betygsatte sedan svaren med noll till tre pandor. Kolla in översikten, klicka dig vidare för att se hur WWF bedömer de olika partiernas miljöambitioner och läs mer om varje fråga för att bilda dig din egen uppfattning!

Kolla in WWFs pandarankning

Min vardag

WWF behöver folkets stöd för att lösa den klimatutmaning som vi alla står inför. Bli mer klimatsmart och bidra till ett bättre klimat!

Min vardag

Visa ditt stöd för en framtid driven av hållbar energi.

Skriv på WWFs upprop
Seize Your Power!

Har du frågor om klimatet, lösningarna och WWFs arbete?

Barbara Evaeus

Klimatkommunikatör