Klimat

Var med och hejda den globala uppvärmningen

Här läser du om vad som menas med klimatförändringar, vad som måste göras för att lösa klimatutmaningen och hur vi på WWF arbetar med den stora klimatfrågan.

Den fossila eran går mot sitt slut, men det måste gå ännu fortare

Efter två veckors intensiva förhandlingar i Paris har FN nu tagit beslut om ett nytt globalt klimatavtal som undertecknats av regeringschefer från hela världen. Överenskommelsen lägger grunden till ett långsiktigt arbete för att bekämpa klimatförändringarna, men mycket mer behövs för att säkra en väg som skulle begränsa uppvärmningen till väl under 2 °C.

Läs WWFs kommentar om det nya klimatavtalet
Läs mer om klimattoppmötet COP21

Vad händer med klimatet?

Lär dig mer om klimatförändringarna, människans påverkan och allvarliga konsekvenser. Men även de lösningar som WWF tror på.

Läs mer om klimatförändringarna