Så kan du delta i Earth Hour – anmälan och inspiration

WWF Earth Hour är världens största miljömanifestation och handlar om att människor över hela världen visar sitt engagemang genom att släcka ljuset under en timmes tid. Syftet med släckningen är att skicka en signal till politikerna om att ta klimatförändringarna på allvar. Under Earth Hour släcker hundratals miljoner människor ljuset – från Samoa, Australien, Nya Zeeland i öst till USA, Costa Rica och Cook-öarna i väst. Tusentals städer i 162 länder var med och slog nytt globalt rekord under Earth Hour 2014. Stort tack till alla er som var med och släckte för en ljusare framtid!

Earth Hour i Brasilien. Foto: Eduarda Liu / WWF

Privatpersoner som anmälde sig till Earth Hour 2014

I Sverige släckte 45 procent av invånarna och ytterligare 10 procent engagerade sig i en Earth hour-aktivitet på stan eller hos vänner, enligt Sifo. En del av dem som släckte tog extra tydlig ställning för klimatet genom att anmäla sig här på wwf.se. Kolla in listan genom att klicka på länken nedan - kanske finns där någon du känner?

Earth Hour-aktiviteter nära dig

Ta en titt i kalendariet för att se en del av allt som hände i samband med Earth Hour i just ditt län. Många kommuner, skolor, företag och organisationer anordnade allt från konserter till klimatseminarier.

Kolla in Earth Hour-kalendariet 2015

Översikt: Så satsar de politiska partierna på klimatet

Är klimatfrågan viktig för dig? Vi har gjort en sammanställning över hur riksdagspartierna tänker underlätta för Sveriges befolkning att leva klimatsmartare när det kommer till de fyra klimatvärstingarna bilen, biffen, bostaden och börsen.
Kolla in partiöversikten

Vad händer med klimatet?

Vad beror den globala uppvärmningen på, vad kommer att hända när temperaturen stiger och vad kan vi egentligen göra åt saken?
Läs om klimatförändringarna

Ladda ner Earth Hour-material

Hjälp oss att

sprida budskapet om Earth Hour!

Tryck upp fina t-shirts, lägg upp annonser och  tidnedräknare på hemsidan och dela ut flyers med klimatsmarta tips.
Kolla in kampanjmaterialet

Frågor om Earth Hour?

Läs gärna frågor och svar eller kontakta:

Cecilia Stenström, Projektledare för Earth Hour

Cecilia Stenström