Gå till huvudinnehållet
Panda äter bambu

Pandaförsäljningen stödjer djur och natur

Kristofer Svaninger, vd Pandaförsäljningen, berättar om samarbetet med WWF

Avvägning mellan miljö, pris, kvalitet och design

– Pandaförsäljningen arbetar kontinuerligt med att förbättra sina produkter så att de ska ha en bra miljöprofil, säger Kristofer Svaninger. I möjligaste mån arbetar vi med miljöcertifierade och återvunna material. Tidigare har marknaden för certifierade och återvunna material varit ganska begränsad men den börjar bli större allt eftersom efterfrågan på denna typ av produkter ökar från kunder och inköpare världen över. Vi på Pandaförsäljningen är stolta över att som företag vara med och påverka denna utveckling genom att delta i den ökade efterfrågan av miljövänliga material.

– Vad gäller våra produkter ska de vara av hög kvalitet så att de tål lång användning och minskar behovet av ”slit och släng”. Men det är alltid en avvägning mellan miljö, pris, kvalitet och design och vi hoppas att det i en snar framtid ska vara möjligt att få alla dessa aspekter att sammanfalla för alla produkter. Miljöaspekten på en produkt kan även ligga i designen som till exempel kan underlätta för en miljövänligare vardag, säger Kristofer Svaninger.

Han tycker att alla företag har ett gemensamt ansvar för att utvecklingen vänds till att gå åt rätt håll när det gäller miljön.
– Det är viktigt att vi lär oss att återanvända material och att tillverka produkter på så miljövänliga sätt som möjligt. Vi på Pandaförsäljningen fortsätter att arbeta för att barn och ungdomar ska få upp ögonen för dessa frågor och hoppas att våra bidrag ska kunna hjälpa WWF göra värdefulla insatser för djur och natur.

Läs mer på pandaförsaljningen.se

Samarbetsansvarig

Dela gärna:

Senast ändrad 14/09/21

Besök Frågor och svar om du har några frågor.