Nyheter|27 nov, 2018

Så ska utrotningen stoppas

Faximil_löp_WWF-magasin_4-18_1400px
WWF Magasin 4-2018

Antalet vilda tigrar i Nepal har ökat från 121 till 235 individer sedan 2009. Det meddelade Nepals regering idag. Landet är nära målet att fördubbla antalet tigrar till år 2022 och satsningarna på att bekämpa tjuvjakt är en förebild i Asien, enligt WWF.

Nya WWF Magasin om chocksiffrorna för världens djurliv – och hur WWF satsar för att stoppa förlusterna. Dessutom Sydgeorgien – en av jordens djurrikaste platser som visar hur naturen snabbt kan komma igen bara den får chansen.

I nya numret: -Stoppa utrotningen – så ska WWF väcka världen -Sydgeorgien – visar hur naturen snabbt kan hämta sig när de rätta besluten fattas -Hyenor – sociala, framgångsrika och fantastiska -Mer mys och mindre konsumtion när vi firar hållbar jul -Nu dukar vi fågelbordet – bästa tipsen för att locka många arter

Läs WWF Magasin här

Fakta: WWFs medlemstidning utkommer fyra gånger om året i en upplaga om 70 000 exemplar. Magasinet finns också i digital, bläddervänlig utgåva på webben. Formgivare är Anna Wiklund.

Provläs förra numret
Är du inte medlem ännu och vill titta i tidningen? Här hittar du hela förra numret

Senast ändrad 15/03/19