Engagera dig

Stöd WWF

Ge en gåva till svensk natur

Genom allemansrätten kan vi alla njuta av våra skogar, fjäll och skärgård. WWF bedriver flera projekt för att bevara hotade arter och skydda flora och fauna i vårt avlånga land. Med din hjälp kan vi öka skyddet av vår vackra natur och djurliv, arbeta för en skogspolitik baserad på ekosystemens gränser och hitta modeller för hållbar förvaltning. Hjälp oss se till att vi kan fortsätta njuta av vår fantastiska svenska natur!

Ge bort ett fadderskap

Som givare av ett fadderskap bidrar du varje månad till WWFs viktiga arbete för biologisk mångfald. För mottagaren av gåvan blir det en uppskattad present med omtanke som räcker länge.

Skänk en gåva via Swish

Välj bland flera olika ändamål skriv ut ett fint gåvobevis som du ger bort i kärlekspresent!

Läs mer om hur du kommer igång med Swish här.

Varmt tack för din gåva!

Barn

Panda Planet – WWF för barn och unga

Låt barnen vara med och kämpa för djuren på ett roligt sätt! Ge bort ett VIP-medlemskap i Panda Planet – WWFs community för alla barn och unga som gillar djur och natur! Kika in i djurens värld, blogga, prata med andra djurintresserade barn, gör quiz och spännande miljövänliga uppdrag ...

Sajten är gratis. Men genom ett VIP-medlemskap stödjer barnet WWFs verksamhet.

Som tack får alla VIP-medlemmar bland annat diplom, ett mjukdjur och ett eget regnskogsträd på Borneo. I VIP-medlemskapet ingår även rabatt på flera djurparker och akvarier.

Välkommen!

Företag

Att företag ska vara en positiv och drivande kraft i kampen för hållbar utveckling är självklart för WWF. Därför samarbetar vi med företag och primärt inom tre huvudområden: Market transformation, vatten och klimat.

Företagssamarbeten

Ungdom

Världen är stor men du är större

Det ska inte vara så svårt att göra skillnad. Morgondagen är ungdomens. Men samtidigt tas beslut av de som inte kommer leva då. Så ska det inte vara.
Ungas röster måste få större makt -  vilket är anledningen till att WWFs ungdomsråd har skapats. Vi tror att alla människor kan hitta sitt unika sätt att göra skillnad.

Ungdomsrådet '16

Lär känna rådet!

Här arbetar WWF - se projekt och resultat

Världsnaturfonden WWF stödjer och arbetar med hundratals projekt i hela världen. Navigera runt på världskartan och lär dig mer om vårt arbete.

Kolla in kartan och läs om många goda resultat

WWF har undersökt sojaanvändningen hos 133 europeiska livsmedelsföretag

WWF lanserar Soy Scorecard lagom till grillsäsongen

Visste du att soja från Sydamerikas nedhuggna skogar är ett vanligt foder till köttdjur? Det är inte bra. Genom att välja rätt kött bidrar vi alla till en ansvarsfull produktion av soja.

WWF har undersökt sojaanvändningen hos 133 europeiska livsmedelsföretag

Medlemstidningen WWF Eko