Gör en insats som består - bli fadder

Som fadder knyter du ett varaktigt band till en utrotningshotad art. Med ditt stöd kan vi fortsätta genomföra projekt för att försäkra oss om att hotade arter som tigrar, pandor, havssköldpaddor och gorillor inte går förlorade.

Din gåva bidrar också till ett ansvarsfullt och hållbart fiske, skogsbruk och jordbruk för att ta hand om de ekosystem där både växter, djur och människor ingår. När du blir fadder stödjer du WWF månadsvis via autogiro. Just regelbundenheten i din gåva har stor betydelse. Den bidrar till att vi kan få bättre framförhållning och sätta in våra insatser med större kraft.

Du kan välja mellan nio olika fadderskap, klicka på bilderna i menyn ovan.

Obs! Önskar du få ditt mjukisdjur före jul? Då behöver vi få ditt medgivande i retur senast den 9 december.

Ge bort ett fadderskap

Som givare av ett fadderskap bidrar du varje månad till WWFs viktiga arbete för biologisk mångfald. För mottagaren av gåvan blir det en uppskattad present med omtanke som räcker länge.

Ge bort ett fadderskap

Efter att du skickat in din anmälan om att ge bort ett fadderskap kommer du inom ca 4 dagar att få ett gåvobevis hemskickat, som du sen kan ge bort. Mjukdjuret eller boken skickas senare och det kan upp till några veckor innan det levereras.

Är du redan fadder och vill öka din gåva?

Som fadder ger du ett ovärderligt stöd till vårt arbete för att rädda hotade arter och bevara jordens skogar och marina miljöer. Du kan hjälpa oss göra ännu mer genom att öka din månadsgåva.

Öka din månadsgåva

Tack för ditt viktiga stöd!

Fråga oss!

Du är varmt välkommen att ringa till Therese, Tove och Ulrika på telefon: 08-6247414, vardagar mellan kl 09.00-12.00.

Vi finns här för att besvara dina frågor om exempelvis fadderskap, medlemskap eller gåvor. Du kan också skicka e-mail till medlemsservice@wwf.se

Insamlingskonton

Bankgiro: 90 1-9746

Plusgiro: 90 1974-6

Vanliga frågor om gåvor och stöd

Riktlinjer för insamlingsverksamheten

Riktlinjer för personuppgifter

WWF redovisar varje år sin totala verksamhet i Sverige till Svensk Insamlingskontroll. www.insamlingskontroll.se

WWF har 90-konto. Det garanterar att din gåva används på rätt sätt. För att kunna hantera din gåva och informera om vårt arbete, sparar vi de uppgifter som du lämnar. Det gör vi enligt Personuppgiftslagen (PUL), vilket innebär att vi garanterar att dina uppgifter skyddas.