Ge bort ett fadderskap - en present som består!

Som givare av ett fadderskap bidrar du varje månad till Världsnaturfondens viktiga arbete. För mottagaren av gåvan blir det en uppskattad present som räcker länge!

Välj vilket fadderskap du vill ge bort genom att klicka på någon av bilderna. Fyll därefter i uppgifterna i formuläret. Efter att du skickat in din anmälan om att ge bort ett fadderskap kommer du inom ca 3 dagar att få ett gåvobevis hemskickat, som du sen kan ge bort. Mjukdjuret eller boken (för Naturfadder) skickas senare och det kan upp till några veckor innan det levereras.

Vill du själv bli fadder klickar du här!

Varför fadder?

Ge en gåva som varar längre!

Som fadder stödjer du månadsvis vårt arbete för att rädda hotade arter och bevara jordens skogar och marina miljöer. Du bidrar till ett starkare WWF som kan fortsätta arbeta på bred front. Behoven är oändligt stora. Just regelbundenheten i din gåva gör att vi kan få bättre framförhållning och sätta in våra insatser med större kraft.

Som fadder får man:

• En söt mjukis i plysch (varierar beroende på fadderskap),
    eller en fin bok om man blir Naturfadder
  • Ett vackert gåvobevis
  • Antingen e-nyhetsbrev eller tidningen WWF EKO 4 ggr/år

För en levande planet

© Staffan WidstrandWWF arbetar aktivt för att bevara den biologiska mångfalden och för att säkra hotade arters överlevnad. Genom åren har mer än 10 000 naturvårdsprojekt genomförts i 130 länder runt om i världen.

Vi arbetar idag i de flesta länder på jorden. Huvuduppgiften är att bevara den biologiska mångfalden, vilket innebär alla viktiga naturtyper och deras djur- och växtliv.

Vi arbetar också med att få oss människor att använda våra naturresurser på ett uthålligt sätt så att de skall räcka också till kommande generationer. Ytterligare ett av våra arbetsfält, är att försöka hindra utsläpp av föroreningar och andra aktiviteter som negativt påverkar naturen.

Läs mer om WWFs arbete över hela världen!

Hur går det till?

Välj vilket fadderskap du vill ge bort genom att klicka på någon av bilderna och fyll därefter i uppgifterna i formuläret.

Vad händer sen?

Du kommer inom några dagar att få hem ett gåvobevis samt en blankett för autogiromedgivande som du skriver på och returnerar för att aktivera fadderskapet. WWF betalar portot.

OBS! Om du själv redan är fadder hos WWF och ger bort samma fadderskap som du har (tex Pandafadder till Pandafadder), behöver du inte skriva under något autogiromedgivande och det kommer därför inte heller att skickas något medgivande hem till dig. Fadderskapet du valt att ge bort aktiveras automatiskt då det redan finns ett godkänt autogiromedgivande.

När vi mottagit din autogiroanmälan kommer även mjukdjuret eller boken (för Naturfadder) att skickas till dig så att du själv får överlämna den fina gåvan tillsammans med gåvobeviset. Observera att det kan ta några veckor innan mjukdjuret eller boken hinner fram till dig. Pengarna kommer sedan att dras från ditt konto sista bankdagen i varje månad.