Hjälp havssköldpaddornas ungar att kläckas, stöd vår akutinsamling.

På den grekiska stranden Sekania, på ön Zakynthos, kläcks varje år i maj och juni tusentals havssköldpaddor. Stranden är med sina 1000 äggkläckningsplatser en av Greklands allra viktigaste för havssköldpaddorna.

Hoten för de nykläckta ungarna på vägen till havet är många, därför behöver de skyddas. Förra våren kunde vi tack vare bidrag från våra givare bland annat hyra in parkvakter och köpa in nödvändig utrustning vilket bidrog till att fler av de nykläckta ungarna klarade sin vandring till havet!

Även i år ska vi kämpa för att skydda de nykläckta havssköldpaddorna och hjälpa så många vi kan att överleva!

Swish

Skänk en gåva på valfritt belopp till vårt arbete

SMS

WWF 100 till 72900
Skänk en gåva på 100 kr till vårt arbete.

PlusGiro

90 1974-6

BankGiro

90 1-9746

Världsnaturfonden WWF har ett 90-konto, vilket är en garanti för att varje gåva används på rätt sätt. WWF redovisar varje år sin totala verksamhet i Sverige till Svensk Insamlingskontroll. Bakom Svensk Insamlings-kontroll står arbetsmarknadens parter. WWF tillhör även Frivilligorganisationernas Insamlingsråd (FRII) som är insamlingsorganisationernas samarbetsorgan. FRII verkar för etisk och professionell insamling.

Rädda ungarna!

Här stödjer du havssköldpaddorna!

Frågor

Har du frågor om ditt medlemskap, fadderskap eller gåvor?

Du är varmt välkommen att ringa till oss på medlemsservice på telefon: 08-6247414.

Vi finns här för att besvara dina frågor på vardagar mellan kl 9.00-12:00.

Du kan också faxa på: 08-851329 eller skicka e-mail till medlemsservice@wwf.se

Vanliga frågor om gåvor och stöd

Riktlinjer för insamlingsverksamheten