Foto: Martin Harvey WWF

Skänk företagets julgåva till WWF!

WWF arbetar långsiktigt för att rädda viktiga livsmiljöer och ekosystem samt stoppa den illegala handeln med hotade arter. Vi har fortfarande mycket hårt arbete framför oss. Ditt företag stöttar genom att låta årets julgåva till anställda, kunder och samarbetspartners gå till  WWFs arbete runt om i världen. Som tack får ni elektroniska julkort att skicka till anställda, kunder och samarbetspartners. Men ni får även ett fint gåvobevis och en webbanner som kan läggas upp på er hemsida.

Tack för att ni är med oss och i vår kamp, er insats behövs!

Välj ett paket

Klicka på bilden för det ändamål ni önskar stödja.

Som tack får ni

Vid gåvor om 2 500 kronor eller mer får ni som tack:

• Gåvobevis i PDF-format
  • Webbanner som ni kan lägga upp på er hemsida för att visa att ni stödjer WWF
  • Elektroniska julkort för utskick till anställda, kunder och samarbetspartners

Betala med bankkort

Skänk en julgåva - fyll i formuläret

(*) Obligatoriska uppgifter

Välj summa i menyn nedan eller specificera en egen summa.

Obs! För att få gåvobevis måste er gåva uppgå till minst 2500 kr. Gåvobevis och webbknapp skickas ut inom en vecka till angiven e-postadress. Har inte betalningen nått WWF inom en månad efter utskicksdatumet sänder vi en påminnelse.

2500 kr 5000 kr 10000 kr 25000 kr 50000 kr
Annan summa:
kr

Välj ändamål för din gåva

Uppgifter

Företagets namn (skrivs ut på gåvobeviset) *: Företagets namn *:
Organisationsnummer*: Organisationsnummer *:
Vi vill ha vårt gåvobevis på följande språk *: Språk *:
E-postadress (för leverans av digitalt gåvobevis och webbknapp) *: E-postadress *
Kontaktuppgifter och övriga meddelanden: Kontaktuppgifter och övriga meddelanden

Betalsätt

Bankkort (Visa, Mastercard, Eurocard, Maestro)
Så här hanterar vi dina uppgifter

Betala med bankgiro/postgiro

Skänk en julgåva - fyll i formuläret

Välj summa i menyn nedan eller specificera en egen summa.
Obs! För att få gåvobevis måste er gåva uppgå till minst 1000 kr. Gåvobevis och webbknapp skickas ut inom ett dyng till angiven e-postadress. Har inte betalningen nått WWF inom en månad efter utskicksdatumet sänder vi en påminnelse.

Så här mycket skänker vi till WWF:
Vi skänker vår gåva till följande ändamål (se alternativ i högerspalten):
Vi vill ha vårt gåvobevis på följande språk:
Fyll i säkerhetskodenCAPTCHA

Gåvobevis och webbanner skickas ut inom en vecka till angiven e-postadress. Har du skänkt en gåva men inte fått leverans av gåvobevis och webbanner? Vänligen hör av dig till foretag@wwf.se.

Betala så här:

Inbetalningen går enkelt tillväga. Betala in er gåva på något av våra gironummer:

Pg 90 1974-6 eller Bg 901-9746

och märk inbetalningen med vilket ändamål pengarna ska gå till (Stoppa den illegala djurhandeln, Trädplantering, WWFs arbete i världen, Klimat eller Östersjön) samt ert företagsnamn.

Har inte betalningen nått WWF inom en månad efter utskicksdatumet av gåvobevis och webbanner sänder vi en påminnelse.

Stort tack för ert stöd!

Läs mer om ändamålen här:

Stoppa tjuvjakten

Världens elefanter, noshörningar och tigrar hotas av utrotning. Förra året dödades 35000 elefanter för sina betar, vilket motsvarar en elefant varje kvart. Var sjätte timme dödas en noshörning för sitt horn och varje vecka dödas två tigrar. För att få stopp på tjuvjakten krävs fler och bättre rustade parkvakter, politiska ställningstaganden och att lagstiftning ändras och efterlevs. WWF arbetar tillsammans med myndigheterna i länderna där dessa hotade djur finns för att vända den negativa trenden och bevara våra hotade arter.

Trädplantering

Bevara regnskogarna och hjälp WWF att förbättra framtiden för skogens djur och människor. Träden planterar vi i regnskogsområdet Sebangau på södra Borneo där skogen på flera håll blivit kraftigt förstörd och utarmad.

WWFs klimatarbetet

Hjälp WWF att bromsa människans bidrag till den globala uppvärmningen. WWF vill se att Sverige tar en ledande ställning i klimatarbetet utifrån de unika förutsättningar som Sverige har idag.

Rädda Östersjön

Bidra till arbetet med att göra Östersjön och dess kuster välmående. WWF arbetar för att skydda Östersjön från överfiske, stoppa övergödningen, stoppa farliga utsläpp av miljögifter, skapa säkrare sjöfart och minska oljeutsläpp.

WWFs arbete i världen

Hjälp WWF att fortsätta det viktiga naturvårdsarbetet runt om i världen där pengarna behövs som mest. WWF arbetar för att hejda förstörelsen av jordens naturliga livsmiljöer och bygga en framtid där människor lever i harmoni med naturen.

Naturvårdsdrönare

WWF stöttar Tanzania med drönare i kampen mot tjuvjakt. Tack vare planet kan parkvakterna få en bättre bild av vad som sker i otillgängliga områden. Planet avskräcker även tjuvskyttarna som vet att parken övervakas både från marken och från luften. Priset för en naturvårdsdränare är 125 000 SEK.

Spårsändare - Stoppa tjuvjakten

Ett av våra framgångsrika projekt innebär att Spårsändare noshörningar märks med mikrochip och DNA-prover samlas in. Detta underlättar övervakningen av noshörningarna, så att de mer effektivt kan skyddas mot tjuvjägare. Mikrochip är även till hjälp vid brottsplatsundersökningar och bidrar till att bättre kunna kartlägga de kriminella nätverken bakom tjuvjakten. Priset för en spårsändare är 20 000 SEK

Rädda världens tigrar

WWF har arbetat hårt för att få tigerländerna att inventera sina tigrar till 2016, en förutsättning för att kunna nå målet om en fördubbling av antalet tigrar till 2022. Flera länder har räknat sina tigrar och resultatet har delvis varit glädjande positivt. Vilket är ett kvitto på att våra naturvårdsansträngningar lönar sig.

Vid frågor och ytterligare information kontakta: foretag@wwf.se eller 08-624 74 00